הדרכת בטיחות אש

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

סיכון האש נמצא בכל מקום ובכל זמן, סיכון אש נחשב לבעיית הבטיחות הגדולה ביותר. כאשר אתם מעסיקים עובדים, האחריות היא עליכם. מעבר לכך שהפגיעה היא תדמיתית, היא גם עלולה להיות משנת חיים לעובד שנפגע ולמשפחתו. הדרכת בטיחות אש נותנת מענה מקצועי לסיכונים הקשורים באש, מלמדת את העובדים איך למנוע שריפות ואיך להתמודד אתן בשעת חירום. עובדים חדשים יקבלו הדרכה לפני העסקתם וכל העובדים יעברו ריענון בנושא בטיחות אש אחת לשנה.

מה חשיבותה של הדרכת בטיחות אש?

הדרכות בטיחות אש מגבירות את המודעות וההבנה לגורמים לאירוע אש, דרכי טיפול ואמצעי גילוי, זיהוי וכיבוי. הדרכות בטיחות באש כוללות תרגולים מעשיים כגון תרגול הפעלת מטף בעזרת סימולאטורים לכיבוי אש מתקדמים ותרגולי הסלנת מים. 

חלק בלתי נפרד מהדרכות בטיחות אש ידון בנושא בטיחות באש, כיצד ניתן למנוע את המצבים המסוכנים הללו ומה דרך ההתמודדות היעילה, המהירה והבטוחה ביותר עם שריפה פתאומית. בין הנושאים השונים יהיו מהות האש, הסכנות שלה, ודרכי ההתמודדות איתה.

מהי התדירות הנדרשת להדרכת בטיחות אש?

בחוק לא קיימת דרישה לתדירות ביצוע הדרכת בטיחות אש. יש להתייחס להדרכת בטיחות אש כמו להדרכת בטיחות לגבי סיכונים ומניעתם במקום העבודה, כפי שנדרש בתקנה 3 לתקנות ארגון הפיקוח על עבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים), 1999, כלומר פעם בשנה לפחות. 

יכול לעניין אותך גם: חוקי עבודה בגובה

נושאים לדוגמא בהדרכת בטיחות אש

  • הגורמים לבעירת אש
  • שלושת שיטות הכיבוי (בידוד, השנקה וקירור)
  • כללי התמודדות עם שריפה
  • הכרת הגורמים המציתים במקום העבודה
  • המערכות השונות לגילוי וכיבוי אש
  • בטיחות בחשמל ושריפות חשמל
  • תרגול כיבוי אש בעזרת מטפה
  • התנהגות בזמן שריפה
  • השפעות העשן

האם כדאי להעסיק יועץ בטיחות אש?

כאשר פותחים עסק, עליכם להכיר את המקומות אשר מהווים סיכון. בעזרת יועץ בטיחות, המעביד ואנשי הצוות יוכלו לתכנן ולהתנהל נכון בכל הנוגע לבטיחות. שירותי יועץ הבטיחות בעבודה כוללים ייעוץ בטיחותי והסמכה לתקנים בענייני בטיחות. כל עסק צריך להתקין מערכות גילוי מתקדמות, ומערכות כיבוי אש. על יועץ הבטיחות באש, להתאים לנו את המערכות המתאימות ביותר. הוא יודע איזו מערכת תהיה הכי נכונה למקום בו אתם פועלים. כמובן, עליו לבדוק את תקינותן של המערכות. עוד אחד מתפקידיו, הוא לרכז את כל המידע החיוני לכם בשעת שריפה, כגון- יציאות החירום, המערכות שצריכות לפעול, תרשים המבנה, אמצעי המיגון השונים ועוד. על יועץ בטיחות אש להנגיש מידע זה כדי שבשעת חירום לא נתמהמה יתר על המידה ומיד ניגש לפעולות מצילות חיים.

אל מי פונים?

הדרכות בטיחות אש נוגעות לכל מקום ציבורי, מוסדי או פרטי. על מנת שסביבת העבודה תהיה בטוחה, עליכם להיעזר בחברה המתמחה בנושאי הבטיחות באש. החברה תדאג לבנות עבורכם תיק בטיחות המתאים לאופי המקום בו אתם נמצאים, ייעוץ בטיחות כולל ליווי של מדריך מוסמך, התקנת מערכות חדישות של גילוי וכיבוי, הכוונה מקצועית וכמובן הדרכת בטיחות אש. 

כמו כל תחום בעולם הבטיחות, גם בטיחות באש הוא נושא שמבוסס על מספר מרכיבים שונים כמו ציוד, ידע מקצועי, התנהלות אישית, התנהלות כללית וכמובן מודעות. משמעות הדברים היא שעל מנת להביא את רמת הבטיחות באש לרמה הנדרשת לכם במקום העבודה, ישנם כמה וכמה נושאים שתצטרכו לסמן בהם וי. זה לא מספיק להתקין זרנוק כיבוי, ואפילו אם התקנתם מערכת ספרינקלרים, המערכת הזאת לא תוכל להציל אתכם מאירוע אש חמור, אם אינכם יודעים כיצד להתנהל בשעת חירום. הדרכת בטיחות באש היא הדרכה שמיועדת להשיג שתי מטרות מרכזיות. פעם אחת, מיועדת ההדרכה להעניק למשתתפים בה את כל הידע המקצועי הנדרש להם על מנת להתנהל בזמן אירוע אש ועוד יותר מכך, למנוע אותו מלכתחילה. פעם שניה, מיועדת ההדרכה להעלות את רמת המודעות לסכנות האש ואת הכורח לשמור על כללי התנהלות קפדניים על מנת למנוע אירוע אש. הדרכת בטיחות אש ניתנת על ידי גורמים המתמחים בתחום הבטיחות במקומות עבודה, ובראשם חברת עידן בגובה המתמחה בכל נושא ניהול הבטיחות במקומות עבודה.

בטיחות באש – מערכות, יכולות ומודעת אחת גדולה

בטיחות באש הוא נושא שכולנו אוהבים לראות אותו כמטלה שאיתה עלינו להתמודד, עד שחס וחלילה פורצת אש. כשהאש פורצת, אם יש משהו שיכול להציל אותנו הלוא היא מדיניות בטיחות האש שבה נקטנו ומערכות בטיחות האש שאותן טרחנו להתקין ותרגולי הבטיחות באש שאותם טרחנו ליישם מעת לעת בכדי לשמור על עירנות ולהגביר מודעות. המשמעות היא שבכדי להבטיח את בטחון ובטיחות העובדים במקום העבודה בכל הקשור לאש, זה לא מספיק להתקין את המערכות הטכנולוגיות החדשניות לכיבוי אש וזה לא מספיק להתקין דלתות חסינות אש וזה לא מספיק לוודא שאין חומרים דליקים במרחב העבודה. מעבר לכל אלה, חשוב מאוד שכלל האנשים השוהים במרחב יהיו בעלי מודעות גבוהה לנושא הבטיחות באש, ידעו להתנהל בזהירות הנדרשת על מנת למנוע אירוע אש וידעו גם כיצד להתנהל במידה ואירוע כזה אכן מתרחש ובשביל כל זה, נדרשת הדרכת בטיחות באש.

הדרכת בטיחות באש של עידן בגובה

חברת עידן בגובה היא חברה המתמחה בכל נושא הבטיחות במקומות עבודה, במבני ציבור ובכלל. החברה מציעה שירותי ליווי, ייעוץ, תכנון, יישום וכמובן הכשרה והדרכה לעובדים, מנהלי עבודה, אחראי בטיחות ועוד. במסגרת זו מציעה החברה גם הדרכת בטיחות באש לעובדים, מנהלים ואנשי בטיחות אש. במסגרת ההדרכה לומדים המשתתפים על האופן בו פורצת שריפה, על המהירות של התפשטות האש והגורמים המעודדים את התפשטותה, על האופן בו עלינו להתמודד עם אש באמצעות פינוי המקום, מאמצי כיבוי, שימוש באמצעי כיבוי זמינים וכדומה. עוד לומדים המשתתפים כיצד עליהם להכין את המרחב על מנת למנוע את התפרצות האש מלכתחילה ועל מנת להגביר את רמת המוכנות למקרה של אירוע אש. במסגרת זו לומדים המשתתפים על הוראות החוק והתקנים בהם יש לעמוד על מנת לקבל את אישור רשויות כיבוי האש בישראל, והוראות אלה יכולות להשתנות עבור סוגים שונים של מבנים.

הדרכות בטיחות באש של עידן בגובה מועברות על ידי מדריכים מורשים ומוסמכים שעברו את כל ההסמכות הנדרשות של המוסד לבטיחות וגהות של משרד העבודה וכן עברו הכשרות והסמכות ייעודיות בתחום של בטיחות אש. הדרכות בטיחות אש כוללות בתוכן את כל המידע וכל הכלים הנדרשים לכם במקום העבודה, על מנת להכין את העובדים לאירוע אש, לבסס מדיניות אפקטיבית למניעת אירועי אש ולהתמודדות אפקטיבית בזמן אמת עם אירוע אש.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!