קורס נאמני בטיחות

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

קורס נאמני בטיחותבטיחות הוא נושא חשוב מאוד בענף הבנייה, ועל כך יעידו התאונות הרבות שהתרחשו לאחרונה בענף הבנייה, ואליהן נחשף הציבור בישראל. על אף חשיבותו, סובל תחום הבטיחות מהיעדר תשומת לב וגישה רצינית בענף הבנייה, מסיבות שהן גם פסיכולוגיות, אך בעיקר כלכליות. הבעיה המרכזית היא שכאשר ממנים אחראי על הבטיחות, זה אומר עוד משכורת שצריך לשלם, וזה אומר גורם מקצועי שמקפיד על כל נושא הבטיחות, גם כשזה לכאורה "מפריע" לעבודה החלקה בפרויקט. יחד עם זאת, בעקבות ההתדרדרות במצב הבטיחות בענף הבנייה, יותר ויותר חברות בנייה לוקחות את העניין ברצינות ומשקיעות בפיתוח תודעת בטיחות, שתאפשר להטמיע את נושא הבטיחות כחלק בלתי נפרד מכל תפקיד מקצועי בפרויקט.

מהו קורס נאמני בטיחות?

ככלל, בכל פרויקט בנייה צריך להיות ממונה בטיחות, שאחראי על כל נושא הבטיחות באתר הבנייה. גורם זה אחראי על הכשרת העובדים בנושאי בטיחות, הוא אחראי לספק להם את כל אמצעי הבטיחות הדרושים להם והוא אחראי לפקח על כך שהם ממלאים אחר כללי הבטיחות בכל עת. את שני התפקידים הראשונים שלו יכול הממונה למלא בצורה אפקטיבית ויעילה, אך בכל הקשור לפיקוח העניין קצת יותר מסובך, בעיקר כאשר מדובר בפרויקט בנייה רחב ידיים, אך לא רק. במקרים אלה, נדרש כוח אדם נוסף שישמש מעין זרועו הארוכה של ממונה הבטיחות. כוח אדם זה הוא בדרך כלל חלק מהצוות המקצועי, ולחברים בו נהוג לקרוא נאמני בטיחות.

קורס נאמני בטיחות הוא מסגרת לימודית

בה עוברים הנאמנים המיועדים את ההכשרה הנדרשת על מנת להסמיך אותם ככאלה. במסגרת הקורס לומדים הנאמנים על מקצועות הבנייה השונים ובעיקר על ההיבטים הבטיחותיים שבהם, וכן על היבטי בטיחות כלליים כדוגמת עבודה בגובה, עבודה עם פיגומים, עבודה עם משאות כבדים וכן הלאה. עוד לומדים הנאמנים טכניקות ומתודולוגיות פיקוח על מנת לוודא שיוכלו להביא את הידע שלהם לידי ביטוי ביום יום. בסופו של הקורס מוסמכים הנאמנים ככאלה, וניתן להיעזר בהם באתרי בנייה לצורך פיקוח על התנהלות הבטיחות באתר.

מי יכול להירשם לקורס נאמן בטיחות או קורס עבודה בגובה?

קורס נאמני בטיחות מיועד לכל אדם המעוניין לסייע בקידום הבטיחות במקום העבודה כנ"ל לגבי קורס עבודה בגובה, ולחלוטין לא רק בענף הבנייה. במרבית המקרים, יהיה זה איש צוות מן השורה שמונה גם כאחראי בטיחות צוותי, וכן אדם מקצועי שכל ייעודו הוא לפקח על נושא הבטיחות, בעיקר במקומות עבודה בהם קיים סיכון משמעותי לתאונות עבודה בהיעדר פיקוח נאות על נושא הבטיחות. הקורס עצמו מתקיים במוסדות לימוד שונים בהם ניתן ללמוד לימודי תעודה מקצועיים בתחומי התעשייה והמשק השונים. כל הנושא של הרשמה לקורס ומימונו הוא בדרך כלל על חשבון המעסיק, ואם אתם רוצים להצטרף לקהילת נאמני הבטיחות, תוכלו לפנות למעסיק שלכם ולברר כיצד ניתן להשתלב בקורס נאמני בטיחות הקרוב.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!