הדרכות עבודה בגובה בסינית

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

הדרכות עבודה בגובה בסינית

הדרכות עבודה בגובה בסיניתשילוב עובדים זרים בענף הבנייה הישראלי הוא לא רק עניין של נוחות, אלא זכות הקיום של ענף הבנייה והיכולת שלו לענות לביקושים ההולכים וגוברים למבני מגורים, מסחר ותעשייה בישראל. יחד עם זאת, שילוב עובדים זרים בישראל כרוך תמיד באתגרים שונים ואחד מהם הוא אתגר השפה. אתגר זה בא לידי ביטוי בכל יום עבודה, סביב התקשורת של העובדים בינם ובין עצמם ובינם ובין הגורמים המנהלים, אך אתגר זה לרוב מוצא את הפתרונות שלו באופן טבעי ותוך כדי תנועה. לעומת זאת, הדרכות והסמכות הנדרשות גם לעובדים זרים, בדיוק כמו לעובדים מקומיים, מציבות אתגר משמעותי יותר ובשורות הבאות נדבר על הנושא הספציפי של הדרכות עבודה בגובה בסינית.

 

הדרכות עבודה בגובה – מדוע הן כל כך חשובות?

עבודה בגובה הוא מרכיב מפתח בכל פרויקט בנייה מודרני וכפי שיודע כל קבלן וכל בעל מקצוע בענף הבנייה, היכולת של עובד לעלות לגובה מותנת בהשלמת הדרכה מקצועית בנושא כתנאי לעלייה לגובה על פי חוק. הדרכת עבודה בגובה מיועדת כמובן להעניק לעובד את כל המידע לו הוא זקוק על מנת להתנהל בגובה בצורה בטוחה, הן עבור עצמו והן עבור הסובבים אותו. יחד עם זאת, הערך של הדרכה בגובה הוא הרבה מעבר למידע הספציפי המועבר בהדרכה.

אחד הסיכונים המשמעותיים ביותר אליו נחשף כל עובד בגובה הוא הסיכון של שאננות או כפי שאנו קוראים לכך "לי זה לא יקרה". אחרי שנים שהעובד מגיע בכל יום לעבודתו וחוזר לביתו בשלום, הוא בהחלט עלול לפתח תפיסת עולם של "לי זה לא יקרה". כשתפיסת עולם זו מתחילה לתפוס תאוצה, או אז מתחיל הסיכון האמיתי ואו אז מתרחשות גם התאונות הקשות ביותר. הדרכה בגובה היא אמצעי מעולה לשימור תפיסת זהירות ובטיחות בקרב העובדים ולכן חשוב לבצע אותה לא רק לצורכי רישוי על פי חוק, אלא גם לצורך ריענון ושימור סטנדרטים גבוהים של בטיחות באתר העבודה. את ההדרכה בגובה יש ללוות עם שילוט מתאים ועם כללים ברורים ונוקשים בנושאי בטיחות, על מנת כאמור, להבטיח שנושא הבטיחות והזהירות בגובה נותר בחזית המחשבה של העובדים העולים לגובה והעובדים בכלל.

הדרכה בשפה המתאימה

אחרי שאמרנו את כל זה, להדרכה מכל סוג שהוא אין כל ערך, אם האדם המקבל אותה אינו מבין את התוכן שלה וכאשר האדם המקבל את ההדרכה הוא אזרח זר, שאינו דובר עברית, נוצר אתגר משמעותי להתאמת ההדרכה במיוחד עבורו. מאחר וחלק ניכר מהעובדים הזרים המגיעים לעבוד בענף הבניין הישראלי הם סיניים, חשוב מאוד להעמיד לרשותם את היכולת לקבל הדרכת עבודה בגובה בסינית. דברים אלה נכונים, דרך אגב, לגבי כל העובדים הזרים ולכל עובד זר יש להעניק את ההדרכה בשפה שהוא מבין. ככלל, ברירת המחדל הטובה ביותר היא הענקת הדרכה בשפת האם של העובד וככל שניתן, יש להקפיד על כך עבור כל עובד ועובד. יחד עם זאת, ישנם גם לא מעט עובדים זרים המתמצאים היטב בשפה האנגלית ועבורם, ניתן לערוך הדרכה משותפת בשפה האנגלית.

למרבה הצער, אזרחים סיניים מגיעים לישראל עם ידע מועט מאוד באנגלית ולבטח לא ברמה כזאת המאפשרת להעביר להם הדרכה מקצועית בשפה האנגלית. מהסיבה הזאת, אם אתם מעסיקים עובדים סיניים המבצעים עבודה בגובה ונדרשים להעביר להם הדרכה מתאימה, חשוב מאוד להעביר להם הדרכות עבודה בגובה בסינית בלבד.

 

מי מעביר הדרכות כאלה?

כפי שאתם יודעים, ישנם בישראל גורמים מקצועיים שמתמחים בביצוע הדרכות מקצועיות לענף הבניין. גורמים אלה מציעים מגוון הדרכות לעבודה בגובה, בטיחות חשמל, בטיחות בכלל וכן הדרכות מקצועיות במקצועות הבנייה השונים. מרבית הגופים מציעים אך ורק הדרכות בשפה העברית, חלקם גם בשפה האנגלית, אך מעטים מאוד בהם מציעים את האפשרות להזמין הדרכה בשפות זרות, שאינן בינלאומיות.  הדרכות עבודה בגובה בסינית היא דוגמא נהדרת להדרכות שהביקוש אליהן בענף הבניין רק הולך ועולה אך מעט גופים מציעים אותן כרגע. ובכל זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, העברת הדרכות בטיחות בשפת האם היא ברירת מחדל מחויבת המציאות וגם אם זה אומר חיפוש מאומץ יותר והשקעה כספית רבה יותר בהשגת ההדרכה, חשוב מאוד שתעשו זאת, הן על מנת לעמוד בדרישות החוק והן על מנת להבטיח את בטיחות כלל העובדים באתר הבנייה שלכם. מה שכן אפשר לומר הוא, שישנם כיום בישראל גופים בודדים שמציעים את האפשרות של הדרכות עבודה בגובה בסינית ובשפות נוספות לרבות טורקית, תאילנדית, אנגלית וערבית.

האם זה נדרש גם עבור עובד יחיד?

התשובה היא בהחלט כן. זה לא ממש משנה כמה עובדים מקבלים את ההדרכה בו זמנית. מה שמשנה הוא שכל עובד מקבל את ההדרכה בשפה המובנת לו ושבתום ההדרכה הוא מבין היטב את תוכנה ויודע כיצד לפעול בהתאם למען בטיחותו ולמען בטיחות כלל העובדים. במקרים מסוימים תוכלו לארגן הדרכה קבוצתית למספר עובדים יחד ובמקרים אחרים יהיה עליכם להזמין הדרכות עבודה בגובה בסינית עבור עובד אחד או שניים. יחד עם זאת, ישנם היום מספיק עובדים סיניים בישראל, מה שמאפשר לאותם גורמים המעבירים הדרכות עבודה בגובה בסינית, לארגן מספר עובדים ממספר קבלנים ויזמים לכדי קבוצת הדרכה אחת. הדרכה קבוצתית כזאת היא רווחית יותר עבור הגורם המדריך וזולה יותר עבור הלקוח/ הקבלן/ היזם/ אתם.

את אותו מודל של הדרכה קבוצתית ניתן למצוא גם בשפות אחרות, אך אם לא מצאתם אופציה כזאת, תוכלו לנסות ולארגן קבוצת הדרכה עם קבלנים ויזמים אחרים, שבסבירות גבוהה נדרשים גם הם להדרכה כזאת ויוכלו יחד אתכם לגבש קבוצה לקבלת הדרכות עבודה בגובה בסינית או בכל שפה זרה אחרת.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!