תוכנית לניהול בטיחות

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

נושא הבטיחות הוא נושא חשוב מאוד בכל פרויקט בנייה ובפרויקטים רבים אחרים, ואף על פי כן, ריבוי תאונות העבודה המתפרסמות בשנים האחרונות מדי שבוע, מעיד יותר מכל על כך שהנושא הזה לא זוכה לתשומת הלב הראויה בקרב הגורמים המנהלים את הפרויקטים הללו. ככלל, נושא הבטיחות הוא מקצוע לכל דבר ועניין וישנם אנשי מקצוע שעוברים הכשרות ייעודיות בתחום הבטיחות וגם מחזיקים באישורים ורישיונות מהרשויות הרלוונטיות ובראשן המוסד לבטיחות וגהות במשרד העבודה והרווחה. בשורות הבאות מסבירים לכם מומחי הבטיחות של קבוצת עידן על הנושא הספציפי של תוכנית לניהול בטיחות, שחייבת להתקיים ולהיות מיושמת בכל פרויקט בנייה ובפרויקטים רבים אחרים בהם מעורבים סיכונים בטיחותיים משמעותיים.

למה נדרשת תוכנית לניהול בטיחות?

עבור האדם הלא מקצועי עשוי נושא הבטיחות להסתכם בחבישת קסדה ובשלט "זהירות", אלא שבפועל מדובר בתחום מאוד מקצועי שכולל שורה ארוכה של היבטים ופעולות שיש להתייחס אליהם וליישם אותם בפועל על מנת להבטיח את רמת הבטיחות הנדרשת עבור העובדים ועבור כלל הגורמים השוהים באתר העבודה. מאחר ומדובר במהלכים רבים ומגוונים, חשוב מאוד לבנות מתווה שיגדיר בדיוק את כל הפעולות שיש לבצע, כיצד יש לבצע אותן, מי אחראי לביצוען ומימושן, מהם האמצעים הנדרשים לביצוען, מהו התקציב הנדרש ובאילו לוחות זמנים יש לבצע אותן. תוכנית לניהול בטיחות כוללת גם היבטים של מיקור חוץ וסיוע של גורמי חוץ כמו מרכזי הדרכה להכשרת העובדים בנושא של עבודה בגובה, בוני פיגומים מורשים, אחראי בטיחות כלליים וצוותיים וכן הלאה. את כל אלה אי אפשר ליישם מבלי שהכל יהיה כתוב ומרוכז בצורה מסודרת ובדיוק לשם כך נדרשת תוכנית לניהול בטיחות.

היכן ניתן למצוא תוכנית כזאת ליישום בפרויקט?

אם אתם מחפשים תוכנית לניהול בטיחות שהיא תכנית גנרית אותה תוכלו ליישם בפרויקט שלכם, חשוב שתדעו שני דברים: א' אין תכנית גנרית כזאת שמתאימה לכל פרויקט וב' בראייה של גורם מקצועי בתחום הבטיחות, החיפוש אחר הגנרי והחיפוש אחר פתרונות קלים הם בדיוק הסממנים לכך שהבטיחות אינה זוכה ליחס המתאים להם. בדיוק כפי שאתם צפויים לשכור שירותי מנופים, שירותי קבלן עפר או שירותי יצרני אלומיניום לחלונות המבנה, כך אתם צריכים לשכור גורם מקצועי בתחום הבטיחות שלא רק יבנה עבורכם תוכנית לניהול בטיחות אלא גם ידאג ליישם אותה ברמה הכוללת וברמה היומיומית. על כן, אם אתם מבינים את חשיבות הבטיחות לפרויקט שלכם ואם אתם רוצים לעשות את זה נכון, רצוי לשכוח מהאפשרות של מציאת תכנית גנרית לניהול הבטיחות ובמקום זאת, לשכור גורם מקצועי שיבנה עבורכם תכנית מותאמת אישית בהתאם לפרויקט הספציפי, בהתאם לתנאי השטח, בהתאם למתקנים שבהם ייעשה שימוש ובהתאם לכלל המרכיבים בפרויקט שלכם.

מי יכול לסייע לכם בבניית תוכנית לניהול בטיחות?

כאמור, בטיחות הוא מקצוע לכל דבר ועניין וישנם בעלי מקצוע שמתמחים ספציפית בתחום הבטיחות וגם מתפרנסים ממנו. המדובר באנשי מקצוע שמכירים את כל המתודולוגיות בעולם הבטיחות, מכירים את כל תקני הבטיחות הרלוונטיים ויודעים כיצד לגבש תכנית בטיחות מא' ועד ת'. מומחים אלה גם ייקחו את התכנית שתיבנה צעד אחד קדימה ויהפכו אותה לשגרת בטיחות שתיושם הלכה למעשה באתר העבודה תוך גיוס כל הגורמים המעורבים, ספקים חיצוניים ובעלי תפקידים בתוך הארגון. שימו לב שגם בתחום הבטיחות ישנן התמחויות שונות, וגורם מקצועי שמתמחה בעולם הבטיחות במפעלי ייצור ובתי מלאכה לא יכול לספק לכם את הערך הנדרש לכם בתחום הבטיחות באתר עבודה, עבודה בגובה, עבודה עם כלים הנדסיים כבדים וכן הלאה.

קבוצת עידן היא חברת בנייה המספקת שירותי בניין והנדסת בניין ומתמחה גם בתחום הבטיחות עם התמחות מיוחדת בעבודה בגובה. החברה מעבירה הכשרות והדרכות עבודה בגבוה, מספקת שירותי בטיחות, ממונה בטיחות, בניית תוכנית לניהול בטיחות וליווי פרויקטים בהיבטי הבטיחות. לרשות החברה כמה ממומחי הבטיחות הטובים בישראל וכן ניסיון עשיר בתחום הבטיחות עם ידע רב שהצטבר בחברה, ואשר מאפשר לה לספק את שירותי הבטיחות בסטנדרטים הגבוהים ביותר, לא רק בישראל אלא בעולם כולו. לקבוצת עידן יש את המענה הנדרש לכל פרויקט על מנת להבטיח את בטיחות העובדים והמענה הזה זמין עבורכם בכל סוג של פרויקט.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!