הדרכת עובדים בבטיחות בעבודה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

כשמספרים לכם על האופציה של הדרכת עובדים בבטיחות בעבודה, אתם אולי שואלים את עצמכם למה אתם בכלל צריכים את זה, ובמה תעזור בדיוק הדרכת עובדים ללמד את העובדים את מה שהם כבר יודעים. ובכן, בהיבט זה חשוב להבין דבר אחד: ערכה של הדרכה היא לא רק העברת ידע, אלא גם ובעיקר העלאת המודעות ובכל הקשור לנושא של בטיחות בעבודה, מודעות היא הדבר החשוב ביותר. איך יכולה הדרכה כזאת לשפר את רמת הבטיחות במקום העבודה שלכם? על כך מספרים לכם המומחים של עידן בגובה, המתמחה בכל הנושא של בטיחות במקום העבודה ובכלל זה מעבירה גם הדרכות בנושא של בטיחות בגובה, בטיחות אש ובטיחות בכלל.

חשיבות ההדרכה לבטיחות במקום העבודה

הדרכת עובדים בבטיחות בעבודה היא הדרכה שבה מועבר לעובדים ידע שיכול לסייע להם להתמודד טוב יותר ונכון יותר עם סיכונים שקיימים במסגרת עבודתם. סיכונים אלה קיימים לא רק באתרי בנייה ומפעלי תעשייה, אלא גם במשרדים מעוצבים ומודרניים. אז נכון שתדירות ההדרכות וההיקף שלהן במשרדים מעוצבים אינם דומים לאלה שבאתרי בנייה, אבל יהיה זה בהחלט נכון מבחינתכם לשמור מודעות לנושא הבטיחות גם במשרד. אחרי שאמרנו את זה, בואו נבחן לרגע את החשיבות של עריכת הדרכת עובדים בבטיחות בעבודה. המדובר על מסגרת רשמית שבה יושבים העובדים כשהם קשובים למידע המועבר אליהם סביב נושא מאוד מוגדר: בטיחות. בשגרת העבודה היומיומית שלהם, ולצורך העניין נתייחס לעובדים באתר בנייה, מתפתחת אצל העובדים התפיסה של "לי זה לא יקרה". עובדה… הם מגיעים כל יום אל מקום העבודה, עולים לגובה רב, מבצעים עבודות מסוכנות ועדיין חוזרים בכל יום לביתם בשלום. במצב כזה, קל מאוד לפתח תחושה של לי זה לא יקרה, וזוהי בדיוק התחושה שמקדימה כל אסון בטיחות במקום העבודה.

חשיבותה של הדרכת בטיחות נובעת בראש ובראשונה מהיכולת שלה לשמור את נושא הבטיחות במודעות של העובדים. העניין הוא שכדי לייצר את העובד הבנה שהסיכון אכן קיים על אף שהוא אינו חש בו ביום יום, צריך להעביר את ההדרכה בצורה סופר מקצועית, שמשלבת גם אלמנטים מקצועיים מתחום הבטיחות אבל גם אלמנטים מקצועיים מתחום הפסיכולוגיה. בהדרכה כזאת ילמד העובד על האופן בו עליו להתנהל במקום העבודה על מנת להבטיח את בטיחותו האישית ואת בטיחותם של העובדים האחרים העובדים איתו, וגם אם הוא עבר כבר הדרכות כאלה בעבר, בכל הדרכה מבין ונותן העובד קשב למשהו חדש שאולי לא שמע או לא ידע קודם לכן. כך שתרומתה של הדרכת עובדים בבטיחות בעבודה היא גם סביב נושא העלאת המודעות אבל גם סביב הרחבת מעגלי הידע של העובד.

מי מבצע הדרכות כאלה?

כאמור, הדרכת עובדים בבטיחות בעבודה חייבת להתבצע על ידי גורם מקצועי ומורשה. בתחום ספציפי זה של הדרכות, חשוב לבחור אך ורק בגורמים בעלי הסמכה ורישוי מטעם משרד העבודה. גורמים אלה נמצאים בפיקוח ממשלתי, הן בהיבט של רמת ההכשרה של המדריכים, הן בהיבט של מעגלי הידע שעל המדריכים לרכוש לפני שהם עומדים מול העובדים והן בהיבט של האופן בו נבנית ההדרכה ומותאמת לכל מקום ומקום עבודה. חברת עידן בגובה היא חברה המתמחה בביצוע הדרכות בטיחות למקומות עבודה, כשכל ההדרכות המועברות על ידי החברה, מועברות על ידי מדריכים מורשים ומוסמכים ועל פי מערכי הדרכה מקצועיים ומפורטים המותאמים למפת הסיכונים של הלקוח הספציפי. מודעות וידע בנושא הבטיחות – שני מרכיבי המפתח בכל הדרכה של עידן בגובה.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!