ניהול בטיחות בעבודה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

בטיחות בעבודה הוא נושא שהולך ותופס יותר ויותר מקום בשיקולי הניהול של פרויקטי בנייה ובכלל ולא לחינם. בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בהיקף תאונות העבודה במפעלי תעשייה, אתרי בנייה ופרויקטים בתחומים אחרים. בניתוח פשוט של כלל המקרים הללו, אפשר למצוא בדרך כלל מכנה משותף אחד: ניהול בטיחות בעבודה. המשמעות היא שכל נושא הבטיחות בעבודה אינו מנוהל בצורה נכונה, ועל כן אף אחד לא אחראי על כלום חוץ מאשר על עצמו. במצב הזה, זה יהיה נס אם לא תתרחש תאונה. בשורות הבאות מסבירים לכם המומחים של חברת עידן בגובה מה זה בדיוק אומר ניהול בטיחות בעבודה ומדוע זה קריטי.

בטיחות בעבודה – מרכיבי מפתח

כאשר אנו באים לבחון את הנושא של בטיחות בעבודה, עלינו להבחין בין שני אבני בניין יסודיות: מודעות והתנהלות. בכדי להבטיח רמת בטיחות מקסימלית, או לכל הפחות ראויה, עלינו להבטיח ששני ההיבטים, הן מודעות והן התנהלות ,מקבלים מענה מלא בפרויקט. במודעות הכוונה היא למודעות של כל עובד וכל מנהל/ גורם אחראי ביחס לנושא הבטיחות, לסכנות הקיימות ולאופנים בהם ניתן להתמודד עם הסכנות ולמקסם את רמת הבטיחות. בהתנהלות הכוונה היא לאופן בו מתרגמים את המודעות הזאת להתנהלות בשטח.

בתהליך המקצועי של ניהול בטיחות בעבודה, יצירת המודעות מתבססת על אלמנטים כמו הדרכות עובדים, שילוט ויצירת שגרת בטיחות המשולבת ומוטמעת בשגרת העבודה השוטפת. הדרכה אחת יכולה לקטוע צורת חשיבה ארוכת שנים של "לי זה לא יקרה" ושילוט אזהרה וסכנה מתאים יכול לשמר את המודעות הזאת לאורך זמן. כל זה צריך כמובן להיתמך על ידי מעשים בשטח ברמת ההתנהלות, קרי פיקוח על בניית פיגומים באמצעות בונה מורשה בלבד, בדיקת הפיגומים על פי הוראות החוק והתקן, הקפדה על כל מאפייני הבטיחות של הפיגומים, אספקת ציוד בטיחות אישי לכל עובד והקפדה להשלים כל ציוד חסר, איסור לעלות לגובה ללא ציוד מתאים וכן הלאה. דברים אלה נכונים בהקשר של פיגומים ועבודה בגובה באתרי בניין, אבל הם נכונים גם לכל תחום, כל ענף וכל סוג של עבודה שיש בה סיכון ממשי.

סטנדרטים – זה העיקר

אחד האלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר בכל תהליך ניהול בטיחות בעבודה הוא הסטנדרטים. מקום העבודה חייב להקפיד על סטנדרטים גבוהים ומוקפדים סביב כל דבר שקשור לנושא הבטיחות. כך למשל, מספיק למנוע פעם אחת מעובד עלייה לגובה ללא קסדה עד כדי ויתור על יום עבודה לעובד ואפילו פגיעה בתהליך העבודה המקצועית, בכדי להטמיע בקרב העובדים את הסטנדרטים הגבוהים שמייחס מקום העבודה לנושא הבטיחות. גם ובעיקר את נושא הסטנדרטים חשוב מאוד לשלב בכל ההתנהלות של מקום העבודה סביב נושא הבטיחות, ובהיבט זה יכול לסייע לכם גורם מקצועי שמכיר היטב כיצד מנהלים את התחום וכיצד מכניסים שינוי מרענן וחיובי בכל ההתייחסות לנושא הבטיחות, הן ברמת מקום העבודה והן ברמת העובד הבודד.

חברת עידן בגובה היא חברה המתמחה בתחום של ניהול בטיחות בעבודה, ובכלל זה מציעה מגוון שירותים המיועדים לשפר משמעותית את רמת הבטיחות במקום העבודה. עם פרקטיקות שונות המתמקדות בהעלאת המודעות ובניית ההתנהלות בפועל ועם מתודולוגיות שונות ליצירת סטנדרטים חדשים וקפדניים של בטיחות, יכולה עידן בגובה להוביל לשינוי משמעותי ברמת הבטיחות מהם נהנים העובדים במקום עבודתם, מצב ממנו ייהנו גם העובדים עצמם וגם מקום העבודה. המדובר בתהליך מקצועי שחייב להתנהל בצורה שיטתית ומתודולוגית, ולכן חשוב שיבוצע בליווי והנחיה של גורם מקצועי כדוגמת חברת עידן בגובה.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!