מדריך עבודה בגובה בתל-אביב

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

עבודה בגובה כרוכה בסיכונים רבים. חלקם נובעים מהעובדה הפשוטה שהעבודה נעשית בגובה רב וכל נפילה עלולה להסתיים באסון וחלקם נובעים מתנאים שונים ומאתגרים. כל פעולה שנעשית כשהרגליים על הקרקע מורכבת הרבה יותר באוויר, בין אם העמידה היא על פיגומים ובין אם האדם קשור בחבלי סנפלינג. בכתבה זו ריכזנו את כל מה שחשוב לדעת על מדריך עבודה בגובה בתל-אביב.

מצבים בהם יש לבצע עבודה בגובה

רגע לפני שניכנס לתחום ההדרכה, חשוב שנבין כי כל עבודה אשר מתבצעת בגובה של שני מטרים או יותר מהקרקע, נכנסת תחת הגדרת "עבודה בגובה". מי שיבצע את הפעולה חייב להיות בעל הכשרה לעשות אותה ובנוסף הכשרה לבצע את העבודה בגובה. ברור כי ככל האפשר תמיד מומלץ לעבוד כשהרגליים על הקרקע. הדבר טוב בתיאוריה, אך בפועל ישנם מצבים רבים שדורשים טיפוס או פעולה בתנאים מאתגרים.

העבודות המתבצעות בגובה יכולות להיות מגוונות: מהנחת טיח או צבע לבניין, טיפול בגג שאינו מגודר, עבודות מיזוג, טיפול בליקויי בניה, ניקיון חלונות ועוד רבות אחרות. כל אותן עבודות דורשות הסמכה מתאימה ומחייבות הכשרה לבצע אותן בגובה. יש לציין כי מעסיקים לוקחים חלק בלתי נפרד באחריות לכך שלעובד יהיו הכלים והידע המתאימים כדי שיוכלו להגן על עצמם.

תקנות עבודה בגובה בתל-אביב

מטרתן של תקנות העבודה בגובה היא להפחית את הסכנות אשר חלות על העובדים. אי אפשר להימנע מעבודות בגובה, אך אפשר להפחית את הסיכונים ובכך לצמצם את האסונות. מדי שנה נפגעים ונהרגים עובדים ובמקרים מסוימים ניתן למנוע זאת. עובד שיש לו את הידע וההכשרה המתאימים כדי להעריך את הסכנות העומדות מולו והבנה כיצד עליו לנהוג בכל מצב, יוכל לשמור על עצמו ועל סביבתו.מדריך עבודה בגובה בתל-אביב

כל עבודה שנעשית בגובה של שני מטרים או יותר מגובה האדמה מחייבת הכשרה מתאימה ושימוש בציוד המיועד לכך. ההכשרה תתבצע רק על ידי מדריך מוסמך כאשר העובד חייב להחזיק באישור בתוקף במקום העבודה. השימוש באמצעי זהירות חלה על העובד ומנהל העבודה חייב לפקח על כך שכל פעולה מתבצעת על פי התקנות.

יש לציין כי לא כל עובד יכול לעבוד בגובה. עליו להיות בגיר (מעל גיל 18), לעבור הדרכה מתאימה שבסיומה יקבל אישור שמעיד על ההכשרה ובנוסף, עליו להיות כשיר לעבודה. כלומר לא במצב אשר עלול לסכן אותו מבחינה פיזית או נפשית. כל עובד שעבר פגיעה, גם מחוץ לעבודה, צריך ליידע את המעסיק ולהימנע מעליה לגובה אם הדבר עשוי לסכן אותו.

לא רק הכשרה

ישנם מספר דברים שצריכים להתקיים בו זמנית לפני שניגשים לעבוד בגובה. האחד הוא ההכשרה של העובד והוא חשוב אך לא עומד לבד בפני עצמו. חשוב מאד להקפיד על שימוש במתקנים המתאימים ואמצעי הגנה כולל: קסדת מגן, נעלי בטיחות מותאמות בעלות סוליה שמונעת החלקה ויש להשתמש ברתמה שתהיה מחוברת למערכת הגנה ובלימה. כמו כן יש לבדוק את הציוד שנעשה בו שימוש לפני תחילת המשימה.

האחריות לבדיקת הציוד חלה על העובד והמעביד ובשום אופן אין לאשר לעובד לבצע את עבודתו ללא הכשרה או ללא אמצעי הגנה מתאימים. כל אמצעי הגנה נבחר בקפידה כדי למנוע אסון. בחינה של מקרי מוות מעידים על כך שלפחות את חלקם ניתן היה למנוע אם רק היו נעשות פעולות מקדימות מתאימות.

מה תפקידו של מדריך עבודה בגובה?

כיוון שישנם סיכונים בעבודה שנעשית בגובה אשר על פי החוק נחשב למעל שני מטרים, יש צורך בלימוד והכשרה לעבודה נכונה. בעל המקצוע אשר מבצע את ההכשרה הוא מדריך עבודה בגובה שבעצמו עבר הסמכה ומחזיק בתעודה אשר מאפשרת לו לעסוק בתחום החניכה. בין הנושאים שיש לעבור במהלך ההדרכה:

הכרות עם משטחי עבודה

הדרכות עבודה בגובה בתל-אביב
Working at height equipment. Fall arrestor device for worker with hooks for safety body harness on selective focus. Worker as a background.

ישנן צורות שונות לעבוד בגובה ועל כל עובד להכיר את סוגי המשטחים השונים, הסכנות של כל אחד ודרך העבודה הנכונה והבטוחה. ההדרכה תכלול בין היתר הכרות עם פיגומים, גגות, קונסטרוקציות בשטח, במות הרמה וכל אמצעי דריכה שיכול להיכלל בעבודה.

ציוד מגן

על העובדים להכיר את הציוד המגן שחובה עליהם להשתמש בו. בנוסף, עליהם לדעת כיצד להשתמש בו ולבצע בדיקת תקינות לכל אמצעי שיכול להיות שכבת ההגנה החשובה ביותר בתהליך העבודה. המדריך יעבור כל כללי העבודה, תקנים וילמד את העובדים כיצד להגן על עצמם ולמנוע אסונות.

מערכות מניעת נפילות

ישנן שתי מערכות שיש לדאוג להן לפני העלייה למתקן בגובה. מערכת למניעת נפילות יכולה לחסוך עוגמת נפש ואת הצורך להתמודד עם מכה ונפילה. היישום יהיה בעבודה על גגות שטוחים ובעבודה מתוך סל הרמה כאשר העובדים חייבים לדעת כיצד מהן הסכנות העומדות בפניהם וכיצד למנוע נפילה.

מערכות בלימת נפילות

מערכת מניעת נפילות משמשת בעבודה על גבי סולמות גבוהים, בעמידה על משטחים שיש בהם סכנת שבירה (כמו גם במבנים רעועים) והיא תיושם בעליה על קונסטרוקציות מסוגים שונים. העובדים ילמדו כיצד להגן על עצמם, להכין מערכת לבלימה וכיצד להתנהג במצבי נפילה ולצאת מהם בבטחה.

חללים מאתגרים

עבודות רבות מתבצעות בחללים אשר רובנו לא מכירים מחיי היום יום. כניסה לבורות, לתעלות ביוב, מקומות ניקוז ודומיהם מחייבת הבנה מה מחכה בפנים, כיצד להיכנס פנימה וכיצד לצאת. גם כאן, ידע והכשרה יכולים למנוע אסון והתפקיד של המדריך הוא לתת את כל המידע הנדרש על תכנון העבודה בצורה נכונה.

חילוץ

לצערנו, ישנם מצבים אשר דורשים חילוץ והראשונים לעזור יהיו העובדים בשטח. לעובדים יש יכולת להציל חיים ולשם כך עליהם להיות בעלי ידע והכשרה מתאימים. במסגרת עבודתו יכשיר המדריך את העובדים בתרגילי חילוץ יעילים שניתן ליישם בשטח כמענה ראשוני.

בחירת מדריך עבודה בגובה בתל-אביב

מדריך עבודה בגובה בתל-אביב הוא איש המקצוע שצריך להעביר הכשרה לעובדים בתחום. הידע, הניסיון והיכולות שלו יכולים לעשות הבדל בין עבודה שמתבצעת על ידי העובדים לבין עבודה בטיחותית. אי אפשר לזלזל או להמעיט בחשיבות הידע שיועבר במסגרת ההכשרה ולכן ישנה חשיבות רבה לבחירת בעל המקצוע הנכון.

חשוב מאד לבדוק כי המדריך אכן מאושר ללמד את העובדים על בטיחות בעבודה בגובה. אין להסתפק בפרטים יבשים שמועברים בטלפון אלא יש לבקש לראות את התעודה של בעל המקצוע. כמו כן, כדאי לשמוע ממנו על הניסיון ולשוחח עם לקוחות קודמים שכבר עברו אצלו הכשרה כדי להתרשם מהיכולות האישיות.

מדריך עבודה בגובה בתל-אביב יכול לעשות את ההבדל בין סיכון לאסון ולכן חשוב מאד לקבל את הסילבוס של הלימודים מראש ולבדוק כמה שעות יוקדשו לכל חלק בהכשרה. ניתן לבקש ריענון בתחומים נקודתיים במידה ויש צורך בכך, גם אם העובדים לא מחויבים בהכשרה (כמו במקרים שעברו הכשרה לפני זמן קצר).

שאלות נפוצות על הכשרה לעבודה בגובה

עובדים ומעסיקים יכולים להעלות שאלות רבות אשר נוגעות לעבודה בגובה. עבור רבים שאינם עוסקים ביום יום בהכשרות תחום זה יכול להיות מלא בסימני שאלה. השאלות הבאות והתשובות להן יכולות להבהיר את הנושא ולעזור בקבלת ההחלטות הנכונות לקראת ההכשרה.

איזו תקנה יש להדרכה לעבודה בגובה?

אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת קובע כיצד תועבר ההדרכה. עליה לכלול שיעורים פרונטליים לצד שיעורים מעשיים. בסוף ההכשרה העובדים צריכים לדעת לזהות מצבי סיכון, להכיר את אמצעי הבטיחות, לעבוד על משטחים שונים וחללים מיוחדים ולהפחית את הסכנות במצבי אמת.

כל כמה זמן העובדים צריכים לעבור הכשרה?

ההכשרה לעבודה בגובה תקפה למשך שנתיים. כלומר, יש לעבור כל שנתיים הכשרה נוספת (עבור אלו שממשיכים לעבוד בגובה). עם הזמן יתכן שיהיו חידושים בתחום, מכשירים נוספים ואמצעי הגנה טובים יותר מקודמם. ההכשרה מאפשרת לעובדים לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר במינימום סכנות.

מי רשאי להיות מדריך עבודה בגובה בתל-אביב?

מדריכי עבודה בגובה חייבים לעבור הכשרה מיוחדת בתחום. הכשרה זו כוללת שיעורים עיוניים לצד מעשיים ומעבר לצד הפרקטי המדריכים לומדים מתודות הדרכה. מדריך טוב יצליח לענות על שאלות שעולות מצד המשתתפים וישים לב כי כל אחד מהם מבין את החומר ויכול ליישם אותו בשטח.

האם הלימודים כוללים התנסות מעשית?

כן. הלימודים חייבים לכלול מרכיב מעשי ועל המדריך לבחון כי כל אחד מהמשתתפים יודע כיצד לעלות למקום המיועד, לבצע את עבודתו ולרדת. ההתנסות המעשית תאפשר למשתתף להגיע למקום העבודה עם הידע המתאים לעלות למקום המיועד.

היכן יכולות להתקיים ההדרכות?

במקרים מסוימים ההדרכות יכולות להתקיים במקום העבודה, אך יש לבדוק כי ישנם את תנאי ההכשרה הטובים ביותר. חשוב מאד שכל משתתף בהדרכה ייקח חלק פעיל ויתנסה באופן מעשי באתגרים שהוא עשוי לעמוד מולם לאורך עבודתו. במידה ויש צורך להדריך קבוצת עובדים, ניתן לבדוק עם המדריך מהי הדרך הטובה ביותר להעביר את ההדרכה.

מהי ההכשרה של המדריך?

על המדריך בתל-אביב לעבור הכשרה ולהחזיק בתעודה מטעם משרד התמ"ת. כל הדרכה צריכה להתבצע על ידי מדריך מוסמך בלבד. משרד התמ"ת קובע את תהליך ההכשרה למדריכים ובכפוף לכך הם יעבירו את ההכשרה לעובדים במקום.

מי צריך לעבור הכשרה לעבודה בגובה?

כל עובד אשר צריך לטפס או לעלות לגובה אשר עולה על שני מטרים כדי לבצע את עבודתו צריך לעבור הכשרה לכך. אין זה משנה אם העבודה מתבצעת על סולם, פיגום, גג, משטח ישר או לא, חשוב לדעת מהן הסכנות ומהם אמצעי המיגון שעומדים לרשות העובד. יש שחושבים כי רק עובדי שיפוץ ובניה צריכים לעבור הכשרה, אך ישנם עוד רבים שחייבים לעבור אותה ומומלץ שאפילו עובדי ניקיון ועובדים שמטפסים בגובה בבית ומחוצה לו ידעו כיצד לשמור על עצמם.

האם ההדרכה צריכה להיות בכל התחומים או בתחום ספציפי?

המטרה של ההדרכה היא להעניק לכל עובד את הכלים והיכולת להגן על עצמו בתחום העבודה. לכן חשוב שההכשרה תהיה ספציפית ותיגע בתחום או בכל תחומי העיסוק של העובד. אין צורך לעבור הכשרה כללית בנושאים שאינם קשורים לתחום העיסוק.

חברה בטוחה לעבודה בגובה

כל חברה ומעסיק צריכים לדאוג לכך שהעובדים שלהם יהיו בטוחים. אי אפשר להסתפק בעובדים שחושבים שהם יודעים כיצד לפעול אלא יש לוודא כי הם עוברים הכשרה מדי שנתיים. את ההכשרה חייב להעביר מדריך עבודה בגובה המתמחה בתחום זה, שמחזיק בתעודה מתאימה וניסיון רב.

עידן בגובה רואה בבטיחות העובדים כמטרה. צוות ההדרכה עבר הכשרה מקצועית בכפוף למשרד התמ"ת ומחזיק בתעודות המעידות על כך. בנוסף, הניסיון של כל אחד בצוות מדבר ברשות עצמו ומוביל לתוצאה של בטיחות בשטח. את ההדרכות ניתן לבצע באזורים שונים בארץ כמו גם בתל-אביב.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!