הדרכת עבודה בגובה בצפון

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

עניין הבטיחות בעבודה בגובה הולך ותופס תאוצה, וזאת לאור ריבוי התאונות בעת האחרונה ולאור כניסתן של רשויות האכיפה לעובי הקורה בניסיון להפסיק את ההתדרדרות בתחום. זה בסדר גמור אם זה מה שיעודד אתכם לפעול יותר בכיוון של הגברת הבטיחות באתרי העבודה שלכם, אם כי חשוב מאוד שתבינו את חשיבות נושא הבטיחות בעצמכם ומבלי שיונף מעליכם שוט האכיפה. בתוך כלל הפעולות שעליכם לבצע בכדי להגביר את רמת הבטיחות במקום העבודה, הדרכות עבודה בגובה הן אולי מרכיב המפתח שעליו חשוב מאוד להקפיד. אם אתם מחפשים גורם מקצועי שמספק הדרכת עבודה בגובה בצפון, חשוב שתדעו שאתם יכולים להזמין את ההדרכה מכל מקום בארץ ללא קשר למקום בו יושבת חברת ההדרכה. על כל זה נדבר בשורות הבאות.

מהן הסכנות הנובעות מעבודה בגובה ומהו הגורם המרכזי לסכנה?

אין כל ויכוח על כך שהאדם העומד במרכז הסכנה בעבודה בגובה הוא העובד שעובד בגובה. יחד עם זאת, לעבודה בגובה יכולות להיות השלכות גם על הסביבה, על העובדים האחרים באתר ועל עוברי אורח. שתי הסכנות המרכזיות הן נפילה של אדם מגובה רב או הפלת חפצים מגובה רב. כיום, ישנם אמצעי בטיחות שמאפשרים לעובד בגובה לייצר לעצמו ולסובבים אותו סביבה יציבה ובטוחה יחסית, אך לשם כך על העובד לעקוב אחרי כל כללי הבטיחות הנדרשים, החל משלב התכנון, דרך שלב ההקמה (של פיגומים, מנופים וכדומה) ועד שלב ההתנהלות הבטוחה בפועל.

הדרכות עבודה בגובה

כאשר בוחנים את מרכיבי הסיכון השונים, בעבודה בגובה ישנו גורם סיכון אחד מרכזי ולגורם הזה קוראים היעדר מודעות לסכנה. עובד שממלא את תפקידו בגובה כבר לאורך שנים, נוטה בסופו של דבר לעמעם את חשיבות הסכנה ואף להתעלם ממנה. הוא רגיל לחזור בכל סוף יום עבודה לביתו ומעריך שלו זה פשוט לא יקרה. כשזה קורה מתחילה הסכנה האמיתית ובאזור הזה בדיוק מתרחשות מרבית התאונות בגובה.

הדרכות עבודה בגובה – שומרים על הבטיחות בראש סדר העדיפויות

אז בכדי להעניק לעובדים שלכם את הסביבה הבטוחה ביותר, אתם ללא ספק צריכים לספק לכם את התשתית הנדרשת בצורה הכי בטוחה שאפשר. עליכם להקפיד על כך שכל פיגום נבדק לפני הקמתו, שכל פיגום נבנה על ידי בונה מורשה ושהוא עובר בדיקות תקופתיות על פי התקן. עליכם להקפיד על כך שלעובדים שלכם יש את כל ציוד הבטיחות הנדרש ושכל הציוד עובד בצורה תקינה. אבל בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים להקפיד עליו הוא שהעובדים שלכם מודעים בכל עת לסכנה האורבת מעבר לפינה, שכן רק מודעות זו תעודד אותם להיעזר בכל תשתית הבטיחות שאתם מעמידים לרשותם.

מדריך עבודה בגובה

הגברת מודעות לזהירות ובטיחות בעבודה יכולה להתבצע בכמה דרכים, שאת כולן יש ליישם. אלה יכולים להיות שלטי אזהרה בכל מקום שרק אפשר, אלה יכולים להיות מינויים של אחראי בטיחות ברמת הפרויקט וברמת הצוות, אלה יכולים להיות הדברים הקטנים שמדגישים באופן עקיף בעיני העובד שהוא מצוי בסכנה (למשל סרטי סימון, רשת בטיחות וכן הלאה) ואלה יכולות להיות פעולות הדרכה ולימוד שגם מלמדות את העובד כיצד עליו לנהוג בגובה וגם משמרות את החשיבה על הסכנה בראשו בכל עת. הדרכות עבודה בגובה הן כלי חשוב ומרכזי בהגברת המודעות לסכנה.

הדרכת עבודה בגובה בצפון – אפשר להזמין מכל הארץ

אם אתם מנהלים פרויקט עבודה בגובה באזור הצפון, אתם לחלוטין לא צריכים לצמצם את אזור החיפוש שלכם לאזור הצפון. ישנן חברות המציעות את השירות בכל רחבי הארץ, ומגיעות גם לכל פינה בארץ, בין היתר בכדי להעביר הדרכת עבודה בגובה בצפון. יחד עם זאת, מה שאתם כן רוצים להקפיד עליו הוא שהגורם אותו אתם מזמינים לצורך ביצוע ההדרכה הוא גורם מוסמך ומורשה על ידי המוסד לבטיחות וגהות של משרד העבודה.

בישראל ישנם מספר גורמים הרשאים להעביר הדרכות עבודה בגובה. גורמים אלה מעסיקים מדריכים שעברו את ההכשרה המקצועית הנדרשת והוסמכו על ידי מוסד מוכר על ידי משרד העבודה. אך ורק מדריכים מקצועיים אלה רשאים להעביר את ההדרכות הנדרשות ובכדי למנוע מצבים של הדרכות חלקיות, הטעיית עובדים ואף יצירת סיכון שלא לצורך, חשוב מאוד להקפיד שאתם מזמינים גורמים שהוסמכו לכך, המה גם שבעיני החוק, אך ורק הדרכה שהועברה על ידי מדריך מורשה היא הדרכה שניתן להתייחס אליה כאילו ניתנה.

אחרי שאמרנו את זה, הדרכת עבודה בגובה בצפון כן צריכה לקחת בחשבון את התנאים האופייניים לאזור הצפון, שיכולים לבוא לידי ביטוי בפרויקט. רוחות חזקות, מזג אוויר סוער בעונת החורף, שיפועי קרקע חריפים בעבודה באזורים הרריים – כל אלה יכולים לקבל משנה חשיבות בעבודה באזור הצפון והדרכת בטיחות בהחלט צריכה להתייחס אליהם. לפני שאתם מזמינים את ההדרכה, כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי ואולי אפילו עם קולגה שנעזר בשירותי הדרכה דומים ויכול לספק לכם כמה המלצות שיסייעו לכם לקבל החלטה בעניין.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!