בודק אביזרי הרמה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

בעולם התעשייה והבנייה ישנה קטגוריית ציוד חשובה וגדולה שנקראת אביזרי הרמה, וכוללת בתוכה שלל אמצעים, החל ממנופים קטנים להנפה והרמה של פריטים קטנים בשטח קטן וכלה במנופים גדולים שחולשים על אתר בנייה שלם. ללא מתקנים אלה לא הייתה יכולה ההנדסה המודרנית להתפתח למה שהיא היום, אך לצד תרומתם הרבה של המתקנים האלה לתחומי התעשייה והבנייה, אסור לשכוח שמדובר גם במתקנים שיוצרים סיכון ממשי בשימוש, ולכן ישנה חשיבות רבה להבטחת בטיחות העבודה עימם. חלק מרכזי בהבטחת בטיחותם נובע מבדיקתם מראש ומבדיקתם באופן שוטף ואת זה מבצע בודק אביזרי הרמה. מיהו בדיוק בודק של אביזרי הרמה? כיצד מבוצעת הבדיקה ולאלו מתקנים היא מבוצעת? היכן ניתן לשכור בודק אביזרי הרמה? מומחי הבטיחות של קבוצת עידן עונים לכם על כל השאלות, ממש כאן בשורות הבאות.

מה כוללת הקטגוריה הנקראת אביזרי הרמה?

כשמם כן הם, אביזרי הרמה הם מתקנים ומכשירים שנועדו להרים, לשאת ולהניף משאות כבדים שיכולים להיות כל דבר כבד שלשמו אנו זקוקים לסיוע של מתקן מכאני. את המתקנים האלה אפשר למצוא בכל בית מלאכה, מפעל וכמובן באתרי בנייה. אפילו במוסך בו אתם מתקנים את הרכב שלכם ישנם כמה וכמה מתקני הרמה כדוגמת הליפט שמיועד להרים את הרכב לגובה או מנוף ידני קטן שמיועד לשאת מנוע ולנייד אותו ברחבי המוסך. באתרי בנייה, אביזרי ההרמה האלה הם בדרך כלל גדולים הרבה יותר, והמוכר שבהם הוא אותו מנוף גדול שניתן לראות בכל אתר שבו מבוצעת בנייה חדשה. יחד עם זאת, גם באתרי בנייה ישנם לא מעט אביזרי הרמה שמיועדים לסייע בנשיאה של משאות וחומרי בנייה על פני הקרקע. המדובר במנופים קטנים, בבמות הרמה, במלגזות ידניות ומכאניות וכדומה. כל אלה הם אביזרי הרמה, כולם מסייעים מאוד בעבודה בשטח, אבל כולם גם כרוכים ברמה כזאת או אחרת של סיכון ולכן נדרשת מעורבותו של בודק אביזרי הרמה.

מהו תפקידו של בודק אביזרי הרמה?

מהגדרת התפקיד בודק אביזרי הרמה אפשר להבין שמדובר באיש מקצוע שכל ייעודו הוא לבדוק את מתקני ההרמה השונים ולבחון את רמת תקינותם. זהו אכן מרכיב מפתח בפעילותו של הבודק, אך בפועל מדובר בתפקיד נרחב הרבה יותר, שכן על הבודק לבדוק כמה וכמה היבטים בתהליך של השמשת המתקנים. בכלל זה, על הבודק לבדוק תחילה את עמידת המתקנים בתקנים הרלוונטיים להם וישנם לא מעט תקנים וכללי בטיחות החלים על אביזרי הרמה. לאחר מכן, על הבודק לבדוק את כשירותו של המתקן הספציפי ובכלל זה בדיקה של שלמות מוטות ומחברים, היעדר דפורמציות וכיפופים שעלולים לגרום לקריסת המתקן תחת עומס רב, חלודה וקורוזיה, שלמות רכיבי המתקן וכן הלאה. בהמשך, על הבודק לפקח על תהליך ההקמה וההרכבה של המתקנים וכאשר מדובר במנופים גדולים, מדובר בשלב חשוב מאוד שיכול להשפיע מאוד על רמת הבטיחות של המנוף.

בשלב זה על בודק אביזרי הרמה לבחון את המיקום בו מותקן המנוף, את ההתאמה של הקרקע, את הבסיס שנבנה עבור המנוף וכמובן את כל התהליך של הקמת המנוף, חלק אחרי חלק עד השלמת הבנייה שלו. לבסוף, בודק אביזרי הרמה צריך גם לבצע בדיקות שגרתיות שהיקפן נקבעו בתקנים ספציפיים. כך למשל, בשגרה יש לבצע בדיקות מסוימות בתדירות מסוימת, אבל לאחר הפסקת עבודה של מספר ימים או לאחר סערה ורוחות חזקות, יש לבצע בדיקות יסודיות יותר בכדי לוודא שחוזקו ויציבותו המבנית של המנוף לא נפגעה. דברים אלה מתייחסים כמובן למנופים גדולים, אך הם מתקיימים גם עבור אמצעי הרמה אחרים המשמשים באתר הבנייה ולמעשה בכל מקום אחר ולכל מטרה אחרת.

מי מספק שירותים של בודק אביזרי הרמה?

בודק אביזרי הרמה הוא לא רק תפקיד אלא גם ובעיקר מקצוע. על מנת לעסוק בתחום יש לעבור הכשרות מקצועיות ולקבל את האישורים והרישיונות הנדרשים מהרשויות הרלוונטיות ובמיוחד המוסד לבטיחות וגהות במשרד העבודה והרווחה. קבוצת עידן מעמידה לרשותכם בודק מקצועי ומיומן, עם כל האישורים וכל הרישיונות הנדרשים ובהתאמה לכל הסוגים של אביזרי ההרמה. שירותי הקבוצה מסופקים לאתרי בנייה, מפעלי תעשייה, בתי מלאכה וכל סיטואציה אחרת בה נעשה שימוש באביזרי הרמה בכל גודל ומכל סוג.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!