שירותי ממונה בטיחות

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

אחד הנושאים החשובים ביותר בכל פרויקט בנייה הוא נושא הבטיחות. נושא זה הוא בעל חשיבות רבה בכל סוגי הפרויקטים ובכל היקף של פרויקט, ויחד עם זאת, ישנם פרויקטים שבהם תופס נושא הבטיחות נתח גדול הרבה יותר מסך רכיבי הפרויקט ביחס לפרויקטים אחרים. כך למשל, בכל פרויקט על מעטפת חוץ של בניין באמצעות פיגומים, הופך נושא הבטיחות לנושא שמחייב התייחסות מיוחדת ומקיפה ואם אין לכם את היכולות הנדרשות לצורך ניהול הבטיחות בפרויקט, תוכלו להיעזר בשירותים חיצוניים כדוגמת שירותי ממונה בטיחות. מה זה בדיוק אומר? מדוע זה נדרש? מהן הסמכויות של ממונה הבטיחות? את כל התשובות על כל השאלות בנושא, נותנים לכם בשורות הבאות מומחי הבטיחות של קבוצת עידן.

מהי החשיבות של שירותי ממונה בטיחות בפרויקטי בנייה?

ובכן, התשובה היא ברורה לכל אחד: חיי אדם. בשנים האחרונות מתפרסמות יותר ויותר ידיעות על פועלים ועובדי בניין שאיבדו את חייהם או נפצעו קשה במסגרת עבודתם בפרויקט בנייה. מרבית המקרים מתרחשים בפרויקטים בהם מעורבים פיגומים ומנופים ובכל פרויקט שיש בה אלמנט של עבודה בגובה. יחד עם זאת, פגיעות בגין בטיחות לקויה נגרמות גם על פני הקרקע וגם הן מהוות סיכון ממשי לחיי אדם. אבל חשיבותם של שירותי ממונה בטיחות נובעת בעיקר מהערך הגבוה שלהם לגופי בנייה שאינם מנהלים מערך בטיחות מספק. ישנן חברות בנייה גדולות שמנהלות מערך בטיחות כולל, לרבות ממוני בטיחות, מנהלי עבודה עם הכשרות ייעודיות בתחום הבטיחות, מדיניות ברורה של הכשרה וריענון עם הדרכות בטיחות וכמובן ציוד בטיחות שניתן לכל עובד ועובד ובדיקות בטיחות שמבוצעות בצורה שגרתית בכל מתקני הבנייה.

לעומת חברות אלה, ישנם גורמים מקצועיים רבים הפעילים בענף הבנייה, שפשוט אינם מנהלים מדיניות בטיחות כלשהי, בדרך כלל משיקולי כדאיות כלכלית. אין בכך כל רע כמובן, ובתנאי שנושא הבטיחות נכלל בסופו של דבר בפרויקט למשל באמצעות שירותי ממונה בטיחות שהם שירותי מיקור חוץ בתחום הבטיחות.

מה כוללים שירותי ממונה בטיחות?

לכאורה, השירות של ממונה בטיחות כולל אלמנט אחד ויחיד קרי מינוי של ממונה מרכזי על כל נושא הבטיחות בפרויקט. אלא שבפועל מדובר בשירות נרחב הרבה יותר שנובע מהסמכויות המוענקות לאותו ממונה. במסגרת פעילות ניהול הבטיחות בפרויקט יכול ממונה בטיחות לבצע שורה של מהלכים ובכלל זה ניהול כל הנושא של בדיקת הפיגומים, פיקוח על בניית הפיגומים באמצעות בונים מורשים, גיבוש שגרת בדיקות של הפיגומים על פי התקנים הרלוונטיים, עריכת הדרכות עבודה בגובה לכלל העובדים המעורבים, הגדרת ציוד הבטיחות שיש לגייס לטובת הפרויקט עבור כל עובד ובכלל, שילוט בטיחות בכל רחבי הפרויקט וקביעת כללי בטיחות מחייבים עבור כל גורם המסתובב בשטח הפרויקט.

ממונה הבטיחות חייב כמובן להיות בעל כל ההכשרות הנדרשות והרישיונות הנדרשים מהרשויות. ככלל, על נושא הבטיחות אחראי המוסד לבטיחות וגהות במשרד העבודה והרווחה וישנן מחלקות בטיחות נוספות במשרדי הממשלה השונים, וכולם מעורבים בצורה כזאת או אחרת ומזווית כזאת או אחרת בנושא הבטיחות באתרי בנייה. שירותי ממונה בטיחות חייבים להיות מסופקים על ידי איש מקצוע שמוכר ורשום בכל הרשויות האלה, אדם משכמו ומעלה בכל הנושא של בטיחות. גורמים שמציעים לכם את השירות הזה מבלי שהם יכולים להציג את הרקורד, הניסיון, ההכשרות והאישורים הרגולטוריים הנדרשים, אינם ראויים לאמונכם, בטח ובטח בנושא שכרוך ישירות בחיי אדם.

קבוצת עידן – מומחים בבטיחות ועבודה בגובה

עידן בגובה היא חברת בנייה המבצעת מגוון רחב של פרויקטים בתחום הבניין והנדסת הבניין. בנוסף, מתמחה החברה בכל הנושא של עבודה בגובה ובטיחות באתרי בנייה ובמסגרת זו מספקת גם שירותי ממונה בטיחות לפרויקטים בכל היקף, גם מחוץ לענף הבניין. במסגרת שירותים אלה, מוענקות לממונה הבטיחות כל הסמכויות הדרושות לו על מנת להבטיח את בטיחות העובדים באתר העבודה. מומחי הבטיחות של קבוצת עידן בונים עבורכם מדיניות בטיחות מסודרת ומבצעים שורה של פעולות על פי תכנית בטיחות שנבנית במיוחד עבור הפרויקט שלכם, על מנת להבטיח לא רק את הקונספט של הבטיחות בפרויקט, אלא גם את יישומו בפועל והקפדה על כל המהלכים הנדרשים על מנת להבטיח את בטיחות המתקנים, הציוד, העובדים וכל אדם אחר המסתובב באתר העבודה.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!