קורס הדרכה בגובה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

קורס הדרכה בגובהקורס הדרכה בגובה

קורס הדרכת עבודה בגובה הוא תהליך הכשרה המיועד לעובדים שמבצעים משימות במפלסים של למעלה מ2 מטר או עומקים של למעלה מ2 מטר. במסגרת הקורס שנחלק לתכנים עיוניים ומעשיים ומותאם לאופן העבודה, לומדים החניכים אודות ציוד עבודה בגובה והשימוש בו, התמודדות עם מצבי חירום ותקנות הבטיחות השונות הנוגעות אליהם. בסופו של הקורס, מקבלים העובדים את אישור העבודה בגובה איתו יוכלו לבצע משימות אלו.

למי מיועדת הדרכה בגובה?

תקנות הבטיחות בעבודה מגדירות מי הוא עובד המחויב לבצע הדרכה לעבודה בגובה. במסגרת תקנות אלו, מוגדרת עבודה בגובה ככל משימה או גישה למקום העבודה שיוצרת סיכון לתאונת נפילה בעומק של שני מטרים ויותר. כאשר העבודה מתבצעת בהטיית גופו של האדם 45 מעלות קדימה ומתבצעת ללא תיחום או מעקה.

מאחר ובמקומות שונים נעשה שימוש בציוד עבודה שונה, מותאמת ההדרכה לאופי העבודה שיכולה להיות אחת מאלה:

  1. סלים להרמת אדם: מתקן לנשיאת אדם המחובר למנוף נייד שתפקידו להשיא מספר מוגבל של עובדים לביצוע עבודות בגובה ומחייב עמידה בנהלי הבטיחות הנוגעים לאמצעי זה.
  2. מבנה קונסטרוקציה: עלייה על מסבך המתכת העליון לביצוע משימה או עבודה על מפלסיו העליונים של שלד הבניין.
  3. גגות: כל עלייה לגג ללא מעקה או גידור, בו יש סיכון להחלקה או נפילה עקב הטיית הגוף מעבר לשפת הגג, מחייבת הדרכת עבודה בגובה.
  4. פיגומים עצמאיים: כל משימה המבוצעת על משטחי עבודה שמתפקדים כמעליות שאינן מחוברות למבנה ותפקידן לשאת עובד או מספר עובדים לגובה.
  5. סולמות: עלייה על סולם שאורכו למעלה משני מטרים או שמשמש כמעבר בין מפלסים. בגלל הסיכון הרב שבעבודה על סולמות ניידים, ישנן הנחיות בטיחות ספציפיות כמו הגבלת משקל או עלייה של אדם אחד בלבד בכל פעם.

 

העובדים הנמנים עם קבוצות אלו ונוספות, מחויבים לעבור קורס הדרכה בגובה שרק בסופו יוכלו לבצע משימות שונות. הדרכה זו שמתבצעת על ידי חברות מוסמכות, מתקיימת במקום העבודה ובסופה מקבלים העובדים אישור בעל תוקף של שנתיים.

במידה ואתם עובדים מנוסים ועתירי ניסיון בעולם הבטיחות, תוכלו להיות אלו שמכשירים את דור העתיד של העבודה על הגובה. בהקשר זה, תוכלו לעבור הכשרה של מספר ימים ובסופה, תוכלו להעביר הדרכת עובדים בבטיחות בעבודה.

קורס הדרכה בגובה, מיועד בין היתר לממוני בטיחות ומנהלי עבודה שלהם יש ניסיון של שנתיים ומעלה בעולם העבודה על הגובה. במסגרת הקורס, נלמדים תכנים תיאורטיים ומעשיים להדרכת הפועלים באתרי העבודה השונים. כמו כן, מדובר בקורס מצומצם בו לוקחים חלק פחות מעשרה חניכים ונמשך חמישה ימים בלבד.

מה לומדים בהדרכה?הדרכה בגובה קורסים

חשוב לדעת שקורסי ההכשרה השונים הנוגעים לעבודות בגובה, משתנים בהתאם לאופי העבודה וזהותו של העובד. מכאן שלצד ההדרכה הבסיסית ביותר, ישנם גם נהלים שונים לעבודה על עגורנים או דרישות מחמירות לגולשי בניינים. מטרתם של כל אלו הוא להבטיח כי העובד יוכל לסיים את יום העבודה בשלום ולשוב לביתו.

משך זמן הקורס

קורס הדרכה בגובה הוא קורס בן יום אחד הכולל עד 10 משתתפים ובו נלמדים חומרים תיאורטיים יחד עם התנסות מעשית. בסוף ההדרכה ככל שהחניכים עומדים בה בהצלחה, יינתן לכל אחד מהם אישור המציין את סוג העבודה שמוסמכים לבצע בגובה, פרטיהם האישיים ותאריך סיום התוקף. שנתיים ממתן האישור, יפוג התוקף והחניכים יידרשו לעבור קורס רענון קצר על מנת שיחודש להם רישיון עבודה בגובה.

מי מעביר את הקורס?

קורס הדרכה בגובה מועבר על ידי מדריכים מוסמכים, תכניה כפופים לדרישות משרד התמ"ת ומבוצעים במקום העבודה עם הציוד בו יעשו שימוש העובדים. בחלקה הראשון של ההדרכה מועבר החלק התיאורטי הכולל את כל המידע ונהלי הבטיחות הנוגעים לסוג ואופי העבודה. בחלק זה, ניתנת גם הדרכה בכל הנוגע לציוד המגן האישי בו נדרשים העובדים לעשות שימוש בכל עלייה לגובה.

החלק התיאורטי מתמקד במצבי ואמצעי העבודה בהם ייעשה שימוש ומותאם להם. כך הדרכה הנוגעת לסולמות תהיה שונה מהדרכה על פיגומים ממוכנים. במקומות עבודה בהם ישנם מספר מצבי עבודה, תתמקד ההדרכה בסוגים הרלוונטיים לקבוצת העובדים שעוברת את ההדרכה.

 

החלק המעשי

בחלק המעשי, עוברים החניכים סימולציות המדמות מצבי אמת במסגרתן לומדים כיצד לפעול במקרי חירום , כיצד לבדוק את תקינותו של ציוד המגן האישי וכיצד להשתמש בו. ציוד המגן האישי,  כולל בין היתר רתמות ייחודיות, בולמי נפילה וקסדות מחומרים עמידים שמטרתם להגן על גופו של העובד. שימוש נכון בציוד תקין הוא חלק בלתי נפרד מביצוע המשימה ללא קשר לאופן העבודה ואופייה.

כחלק מהתכנים התיאורטיים בקורס הדרכה בגובה נחשפים החניכים לסוגים שונים של עבודות גובה ושימוש בכלי עבודה המיועדים למשימות בגובה של למעלה משני מטרים. בחלק המעשי והמעניין ביותר של הקורס, מגיעים החניכים לאתר תרגול – סימולטור של אתר בנייה המאפשר לתלמידים להתנסות בסוגי המשימות השונות בגובה.

הסמכת מדריכיםהסמכת עובדים לעבודה בגובה

סיום ההסמכת מדריך עבודה בגובה, תלויה במעבר המבחנים הסופיים ועמידה בכלל דרישות הקורס. בתום ההכשרה, מקבל כל חניך תעודת הסמכה המעידה על כך שהעובד בוגר מוסד מוכר להכשרת מדריכי עבודה בגובה.

האופק התעסוקתי של מדריכי עבודה בגובה הוא רחב וכולל את ענף הבנייה, ענף התחזוקה, ארגונים ומוסדות בהם ישנו עיסוק תדיר בעבודה גבוהה. כיום, הדרישה להכשרת עובדי גובה הוא רחב ונראה שהביקוש רק הולך וגובר. זאת לאור התרחבותו של ענף הבנייה ופרויקטים גדולים שיוצאים לדרך בכל יום. אולם, האופק התעסוקתי הוא רק ערף מוסף לעבודת ההדרכה. בסופו של יום, מיומנויות מקצועיות הן אמנם טובות אבל הם לא אלו שיצילו את הפועל מנפילה או פציעה. מדריך עבודה בגובה לעומת זאת, דווקא כן.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!