קורס עבודה בגובה- למי מיועד

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

קורס עבודה בגובה – למי הוא מיועד ומתי תצטרכו לעבור אותו?קורס עבודה בגובה

 

מפלסי עבודה שונים מזמנים גם הכשרות שונות. בכל הנוגע להכשרות הנוגעות לעבודה בגובה, ישנם נהלים ותקנות מחמירות שתפקידן לוודא שכל אדם שעולה לגובה של למעלה משני מטרים לא יתחיל את יום העבודה שלו ללא ציוד הבטיחות הנדרש ורישיון בתוקף. אבל מה אתם באמת יודעים על הליך ההשכרה וקורס גובה? בשביל זה הכנו את המאמר הבא שיעשה לכם קצת סדר בבלגאן.

תנאים מקדימים ועבודות המחייבות הכשרה

עבודות גובה, הן כל אותן משימות ופעולות המתבצעות בגובה של למעלה משני מטרים. הגדרת עבודות אלו, מופיע בקובץ תקנות משנת 2007 הקרוי תקנות בטיחות בעבודה (עבודה בגובה) ומאגד בתוכו את כלל הנהלים הרלוונטיים הנוגעים להכשרת עובדים בגובה ואפיונם.

ההגדרה היבשה אמנם מתייחסת לעבודות בגובה ככל משימה מקצועית הדורשת עלייה לגובה של למעלה משני מטרים ומותנית במעבר הכשרה מעשית. אולם, הכשרה זו כוללת גם את הנהלים הנוגעים לסוג העבודה הספציפי בו מבקש לעסוק בעל המקצוע.

הדרכה לעבודה בגובה נוגעת לאתרי בנייה, ארגונים ועבודה במפעלים העובדים על פיגומים, סלי הרמה, סולמות, גגות ועוד.  יחד עם זאת, ישנם בעלי מקצוע כמו מרחיקי יונים וטכנאים שנדרשים לעבור הכשרה נוספת מלבד קורס העבודה הגובה.

ההיקף הרחב של העובדים שנדרש לעבור את קורס הגובה, נובע מהסיכון הרב הכרוך בעבודה זו. כך לדוגמה אתרי בנייה רבים, בהם קבלנים לא מורשים העסיקו עובדים ללא רישיון עבודה בגובה, נאלצו להתמודד עם תאונות עבודה רבות וקשות. לכן, מבוצעות ביקורות פתע רבות וקבלן שנתפס כשלעובדיו אין הכשרה מתאימה לעבודה בגובה, עשוי להיקנס באלפי שקלים ועבודתו באתר עשויה להיות מושבתת עד למועד לא ידוע. כאשר הנזק הכלכלי הגלום בכך עשוי להתחיל באלפי שקלים ולהסתיים במאות אלפי שקלים.

מה כולל קורס עבודה בגובה? למי מיועד קורס עבודה בגובה

קורס גובה היא הכשרה בת יום, הנעשית בכיתה של עד 10 משתתפים שבסופה מקבלים העובדים תעודה המעידה על כך שהם מוסמכים לעבוד בגובה. תכני הקורס נחלקים לסוגי העבודה השונים בגובה.

סוג העבודות השונות והידע הנדרש לביצוען בגובה נחלק לכמה סוגים בינם ניתן למצוא: עבודה על סולמות, במות הרמה, פיגומים עצמאיים, סלי הרמה, קונסטרוקציות, גגות ועוד. משטחי העבודה השונים דורשים גם נהלי בטיחות ומיומנות שונה ולכן, עשויים תכני הקורס להתמקד בסוג הפעילות בה עתיד העובד להתמחות.

ההכשרה מתבצעת במוסדות שמוכרים על ידי משרד התמ"ת המצויים בפריסה ארצית. כך לדוגמה בחיפה, תל אביב, אשדוד, באר שבע ואפילו אילת הרחוקה.  חוץ מאלו, ישנם עוד עשרות מוסדות נוספים שישמחו להעביר את ההכשרה שתשמור עליכם בריאים ושלמים.

במהלך הקורס, נחלקים התכנים לשניים – מעשיים ותיאורטיים. בשלב התיאורטי, נלמדים נהלי הבטיחות השונים ואופן השימוש בציוד עמו תעבדו כשתעלו לגובה. בנוסף, נלמדים מקרי בוחן שונים שתפקידם להקנות לכם את כל הידע הדרוש בכל משימה שתיאלצו לבצע.

החלק השני והחשוב לא פחות, הוא המעשי. בשלב זה תבצעו תרגולים שונים בהם תתחברו לציוד עבודה בגובה, תתרגלו אירועי אמת ותחוו את התיאוריה דרך השטח באופן שיכין אתכם בצורה הטובה ביותר לעבודות לאחר הקורס.

ומה לאחר ההכשרה?

קורס גובה  הוא השלב הראשון בדרך לעבודה נכונה ובטוחה במפלסי עבודה שונים. כפי שאמרנו בהתחלה, לא ניתן לבצע עבודות גם אם קטנות ביותר ללא רישיון מתאים כך שגם אם התחלתם את ההכשרה, ככל שלא סיימתם אותה, לא ניתן להתחיל לעבוד בגובה.

בשנתיים הראשונות לאחר ההכשרה, תוכלו לבצע משימות בגבהים שונים ככל שאתם עובדים במגזר המקצועי שבו הוכשרתם. בתום שנתיים, תצטרכו לעבור ריענון שכל הנוגע לנהלי הבטיחות השונים והעבודה בגובה. הדרכות אלו, מתבצעות בכפוף לתוכניות השונות של אגף הפיקוח במשרד התמ"ת ועלותן נמוכה מזו של קורס הגובה.

במידה ואתם פועלי בניין שמעוניינים לעבור הסבת מקצוע לניקוי חלונות או התקנת דודים, תאלצו לעבור הכשרה נוספת שתסמיך אתכם לעסוק במקצועות אלו. כך לדוגמה, מרחיקי יונים נדרשים לעבור הסמכה בכל הנוגע לציוד אותו מתקינים ולטיבן של היונים על מאפייניהן השונים.

אם אתם אנשי מקצוע בעלי ניסיון של מספר שנים בעבודה בגובה, הכשרה מתאימה ונושא הבטיחות קרוב לליבכם, תוכלו לעבור קורס מדריכי עבודה בגובה. במסגרת קורס זה, תקבלו את כל הכלים המעשיים והתיאורטיים על מנת להעביר את הידע הלאה. לאחר הכשרה זו, תוכלו להגיע למפעלים וארגונים ולהעביר את הדרכת העבודה בגובה והדרכות הריענון בעצמכם.

עלויות קורסמחירים קורס עבודה בגובה

בנוגע לעלויות, מחירו של קורס המדריכים עשוי להשתנות בהתאם למוסד ההכשרה ומיקומו כמו גם בעוד מספר פרמטרים נוספים. עלותו במרבית המוסדות מתחילה ב2,000 ₪. אולם החדשות הטובות הן שישנם מוסדות המוכרים על ידי משרד התמ"ת שם ניתן לקבל מימון חלקי או מלא על ידי המדינה.

היתרון העיקרי בהסבת מקצוע או קורס הדרכה בגובה הוא האופק התעסוקתי. בעוד שמעבר של קורס גובה מקנה רישיון עבודה בגובה בלבד, הכשרות נוספות פותחת אפשרויות עבודה נוספות בפני החניכים. בהקשר לכאלו שמעוניינים בקורס מדריכי עבודה בגובה, אפשרויות התעסוקה אינן נוגעות רק לכיוון המקצועי אליו בחרו ללכת. בוגרי הקורס, משתלבים גם במוסדות בהם עברו את ההכשרה וגם בהדרכות שונות בארגונים, מפעלים, אתרי בנייה וכן הלאה.

לצד זאת, יכולים לפתח את הכשרתם וככל שתנאי הסף מאפשרים זאת, יכולים לשמש גם כממוני בטיחות להם דרישה כמעט בכל מקום. מכאן שהיתרונות הכלכליים שבמעבר הקורס, כמעט ומשתווים ליתרון שהעברת הכשרה מצילת חיים.

נגיד לבסוף שלא משנה אם בחרתם לעבור קורס גובה לקבלת רישיון עבודה בגובה או בקורס מדריכים. בסופו של יום מדובר בבטיחות שלכם ושל העובדים שאיתכם וזה חשוב יותר מכל דבר אחר.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!