קבלת היתר בנייה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

 

הוצאת היתר בנייה הוא לא פעם תהליך לא קל. מדובר על תהליך שחייב להתבצע בהתאם לשלבים שונים ויש לנהל אותו בצורה החכמה והיעילה ביותר, בהתאם לשלביו השונים. חשוב מאוד להבין את כל מה שכרוך בתחום קבלת היתר בנייה, על מנת לבצע את התהליך בצורה נכונה ולקבל כמה שיותר מהר את ההיתר הרלוונטי לכם.

מהו היתר בנייה?

היתר בנייה הוא בעצם אישור שניתן לאדם המבקש לבנות מבנה חדש בשטוח כלשהו או לערוך שינויים במבנה חדש. האישור ניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה ממוקם הנכס או הקרקע. ההיתר ניתן לאחר תהליך שנקרא הוצאת היתר בנייה. כל הנושא מעוגן בחוק התכנון והבנייה התשכ"ה 1965 ובתקנות התכנון והבנייה התשכ"ז 1967. היתר בנייה הוא בעצם אישור ספציפי אשר מוגבל בזמן כאשר בתום הזמן המוקצב להיתר יש להאריכו.

מתי צריך להוציא היתר בנייה?

בסעיף 145 של חוק התכנין והבנייה מוגדרים בפירוט המקרים שבהם יש להוציא היתר בנייה. בקצרה ניתן לומר כי היתר בנייה נדרש בארבעה מצבים מרכזיים: כאשר הבנייה החדשה או השינויים במבנה משפיעים על הסביבה החיצונית באופן כלשהו, כאשר יש צורך לשנות את השימוש העיקרי בנכס, כאשר נדרשים שינויים בקירות תמך וכאשר מעוניינים לחרוג משטח המגרש. פטור מהיתר בנייה לעומת זאת ניתן במקרים שונים של גדרות, סוככים, מבנים ניידים וכן הלאה.

השלבים להוצאת היתר בנייה

בכדי להוציא התר בנייה, ישנם כמה שלבים שיש לבצע. ראשית כל, על מבקש ההיצר להגיש בקשה למידע לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית. הבקשה תוגש לצורך קבלת מידע על הנכס או הקרקע. על המידע הזה יש לבסס את בקשת ההיתר. המידע יכלול נתונים כמו על שם מי רשום הנכס או הקרקע, הזכויות על הנכס או הקרקע ועוד.

בשלב השני יש להכין בקשה בצורה מפורטת לקבלת היתר בנייה. הכנה זו צריכה לכלול גיבוש תכנית בנייה שמשקפת את כלל השינויים שעבורם מבקשים היתר בנייה, אישורים מאנשי מקצוע אודות הקרקע או הנכס, אישורי רישום זכויות, מפות ושרטוטים של הנכס או הקרקע, חתימות של בעלי הזכויות על הקרקע ועוד.

בשלב השלישי לאחר שמגשים את כל המסמכים הרלוונטיים  יש למלא את טופס הגשת הבקשה להיתר בנייה אותו יש לקבל מהרשות המקומית הרלוונטית. לאחר שמילאתם את הטופס וצירפתם את כל המסמכים, חשוב מאוד שתגישו הכל יחד לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית.

בשלב האחרון תבוצע בדיקה אדמיניסטרטיבית על מנת לוודא שהבקשה כוללת את כל המסמכים הנדרשים. בשלב הזה צפוי מהנדס הועדה לבצע הערכת של אגרת הבנייה ועל מבקש הבקשה יהיה לשלם 20 אחוז מהאגרה שקבע המהנדס. לאחר שלב זה מועבר התיק לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

בסיום התהליך יוחלט האם להעניק לכם את היתר הבנייה הרלוונטי או שמא לשלול אותו.

 

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!