אישור עבודה בגובה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

תקנות הבטיחות בעבודה לגובה (2008) של המוסד לבטיחות וגהות מחייבות להישמע  להן בעת עבודה בגובה. כל עובד אשר עבודתו בגובה מחויב להיות בעל היתר לעבודה בגובה. מאחר שמחצית  מתאונות העבודה בגובה בישראל נגמרות כתוצאה מעבודה בגובה ללא הקפדה על כלי הבטיחות,חובה על כל עובד בגובה להישמע להם וכן להיות בעל רישיון עבודה בגובה. ללא קורס עבודה בגובה של המוסד לבטיחות וגהות, וקורס רענון נוסף לא יכול העובד לעבוד בעבודות בגובה כלל.

מהו רישיון עבודה בגובה?

רישיון עבודה בגובה הוא רישיון אשר ניתן לעובדים בעבודות גובה של מעל 2 מט' מעל פני האדמה או מעל חלל בעומק של 2 מ'. עבודות אלה כוללת עבודה על פיגומים, סולמות, גגות, מנוף,מעלית הרמה, סל הרמה של מלגזה ועוד. בכל אחד מהמצבים הללו יש צורך להיות ממוגנים עם אמצעי מניעה וזאת על מנת למנוע תאונות עבודה במהלך העבודה או מקרים של מוות.

כיצד מקבלים רישיון עבודה בגובה?

על מנת לקבל רישיון עבודה בגובה יש לעבור את קורס עבודה בגובה בהתאם לסוג העבודה אשר מבוצע. בתום סיום הקורס מקבל העובד תעודת הסמכה לעבודה בגובה. את הקורס יש לעבוד במוסד אשר הוסמך לכך. מעבר לקורס זה שעובר העובד באופן חד פעמי על מנת לקבל רישיון לעבודה בגובה, חייב העובד לעבור השתלמות רענון של פעם בשנתיים. הקורס בגובה כולל עבודות בניין של פיגומים, עבודות עם מנוף או מעלית הרמה, צביעה, ניקיון חלונות, איטום, מיזוג, מיגון, בדיקת ליקויי בנייה, חיזוק שיש והרכבה, עבודות גיזום צמחייה. מדריך עבודה בגובה כל הדרכה ספציפית לתחום העיסוק של העובד ולכן גם תעודת ההסמכה והרישיון שהוא מקבל הם בהתאם לעיסוקו.

אנו מספקים את הקורס המקיף האיכותי והזול ביותר לעבודה בגובה לאחר הקורס החניכים יקבלו אישור עבודה בגובה

פנו אלינו היום לפגישת ייעוץ והצעת מחיר

אישור עבודה בגובה

בעת סכנה ועוד. שמיעה להוראות הבטיחות וכן עבודה על פיהם מונעת תאונות עבודה מיותרות אישור עבודה בגובה הוא אישור אשר ניתן לכל עובד שסיים את קורס עבודה בגובה בהצלחה רבה ואף קיבל תעודת הסמכה לעסוק בנושא אותו למד. האישור ניתן עד לשנתיים לאחר מכן יש צורך לחדשו מחדש. באישור מצהיר העובד אשר ממלא את פרטיו אישיים שהוא עבר הדרכה לעבודה בגובה אצלך מדריך מוסמך לעבודה בגובה וכן חותם על האישור. מרגע חתימת האישור יכול העובד לעבוד בעבודות בגובה.

מהו אישור עבודה בגובה?

אישור עבודה בגובה הוא למעשה רישיון עבודה בגובה לעבודות אשר מתבצעות בגובה של 2 מטרים ומעלה. באמצעות אישור זה רשאי העובד לעבוד בעבודות בגובה בהתאם לסוג העבודה שהוא למד. ללא קורס עבודה בגובה לא ניתן אישור עבודה בגובה לעובד והוא אינו יכול לעבוד בגבוה.

מהם הסיבות לאישור עבודה בגובה?

הסיבות העיקריות לאישור עבודה בגובה הן: החשיבות בהדרכות עבודה בגובה המונעות תאונות עבודה שבהן נפלו אנשים באתר עצמו וכן נפילת חפצים על אנשים מתחת. דברים אלה מתרחשים מחוסר הגנה על קצוות משטח גובה או מאובייקטים שונים אשר מאוחסנים גרוע על המשטח. באמצעות ההדרכות לומדים העובדים כיצד להימנע ממצבים אלו קורס עבודה בגובה.

חשיבות אישור עבודה בגובה

אישור עבודה בגובה הוא מאין מסמך חשוב בו העובד יכול להתחיל לעבוד בעבודות בגובה בנושא בו הוא התמחה בהדרכות עבודה בגבוה. האישור ניתן עד לשנתיים עבודה ולאחר מכן על העובד לחדשו באמצעות רענון הדרכות עבודה בגבוה שעליו לעבור. הודות לאישור זה אנו יודעים בוודאות העובד מוכן לעבודות בגובה ויש בידיו את המידע התיאורטי והמעשי לעבודות שהוא מבצע בגובה של 2 מטרים ומעלה.

למה יש צורך לחדש את אישור עבודה בגובה?

אישור עבודה לגובה הוא אישור לעבודות בגובה עד שנתיים, לאחר מכן יש צורך לחדשו מחדש באמצעות רענון הדרכות לעבודה בגובה. הצורך לחדשו נובע מכך, שעקב תאונות העבודה המרובות העובדים שוכחים את נוהלי העבודה של משרד התמ"ת ועל כן ישנם תאונות מיותרות. אישור מסודר אשר ניתן לזמן מסוים ניתן לרענן לעובדים תקנות עבודה שנשכחו עם הזמן וכן לרענן את אמצעי המיגון אשר שומרים על בטיחותם בעבודה.

מדוע יש צורך באישור עבודה בגובה?

הצורך באישור עבודה נובע מכך שבשנים האחרונות מספר תאונות העבודה באתרי בנייה עלה עד מאוד. באמצעות אישור עבודה בגובה העובד מרענן את הנהלים ופועל על פיהם על מנת למנוע תאונות עבודה מיותרות בשטח. ברענון לומד העובד כיצד לאתר סכנות במהלך עבודתו ולהתמודד איתן, כיצד להתגונן נכון לפני שהוא עולה לגובה ועובד, מה עליו לעשות שמסתיימות במוות. תקנות העבודה בגובה רוצות להגן על העובד במהלך עבודתו, על מנת שיסיים את עבדותו בגובה בבטיחות רבה ללא כל תאונה.

אילו עבודות בגובה מצריכות חידוש אישור עבודה בגובה?

ישנם  סוגי עבודות בגובה אשר מצריכות חידוש עבודה בגובה כל שנתיים. עבודות אלה כוללות: עבודה עם סולמות ארוכים משני מטר, עבודה על גגות שטוחים ושבירים, עבודה על משטחי עבודה, מתקיני גגות, מתקיני פיגומים, עובדים על סל הרמה לגובה שמשתמשים במלגזה או מנוף, טכנאי מזגנים, מתקין דוודים, טכנאי צלחות לווין, חשמלאים, מתקיני מערכות תקשורת, מתקיני גגות רעפים, קבלנים ועובדים אשר מבצעים עבודות איטום גגות, מתקיני מערכות חשמל סולאריות. כל העבודות הללו מצריכות חידוש אישור עבודה כל תקופה מסוימת על מנת לשמור על בטיחותם בעבודה, וזאת מאחר שמדובר על עבודות בסיכון. באמצעות קורס עבודה בגובה ניתן לקבל אישור עבודה בגובה ולרעננו כל תקופה מסוימת.

עבודה בגובה, מעבר לפן המקצועי שלה, מחייבת גם ידע מקיף ופרטני בתחום הבטיחות. עובד שלא עבר הכשרה לעבודה בגובה אינו רשאי לבצע עבודה כזאת. שליחת עובד למשימת גובה מחייבת אישור עבודה בגובה, אותו ניתן להשיג לאחר מתן ההכשרה המתאימה.

מהי עבודה בגובה?

עבודה בגובה הוא מונח גג הכולל בתוכו שורה של משימות המבוצעות בגובה רב מעל פני הקרקע. עבודות על עמודי חשמל ותקשורת, עבודות על אנטנות, עבודות בנייה לגובה, מנופאות, עבודות באמצעות מתקני הרמה והנפה – כל אלה הן עבודות המבוצעות בגובה מעל פני הקרקע. מאפייני העבודה יכולים להשתנות מתפקיד לתפקיד וממקצוע למקצוע, אך הסיכון נותר אותו סיכון – הסיכון של נפילה מגובה רב, או פגיעה בעוברי אורח באמצעות הפלת כלים ואמצעים מהגובה.

מדוע נדרש אישור עבודה בגובה?

בעצם העלייה לגובה, מהווה העובד סיכון לעצמו, לעובדים הסובבים אותו ולעוברי האורח מתחת. על מנת להבטיח את בטחונו של העובד ושל סביבתו, חייב העובד לעמוד בשורה של כללי בטיחות הנוגעים לתפקידו הספציפי וביצועו בגובה. אישור עבודה בגובה הוא למעשה אישור כי העובד עבר את ההכשרה הנדרשת, כי הוא מודע ויודע כיצד עליו לנהוג בגובה על מנת להבטיח מקסימום בטחון וכי הוא עבר את כל הבחינות הנדרשות שמעידות על כך. ללא אישור כזה, אסור לאף עובד לעלות לגובה לצורך ביצוע עבודה, ואי עמידה בכך נחשבת עבירה על החוק.

איך משיגים אישור עבודה בגובה?

על מנת להוציא אישור עבודה בגובה, על העובד לעבור תחילה את ההכשרה הנדרשת. הכשרה זו ניתנת על ידי גורמים מקצועיים שהוכשרו לכך על ידי מפקח העבודה הראשי. גורמים אלה יכולים להיות חברות המתמחות בתחום הבטיחות, חברות המספקות שירותים לענף התעשייה הספציפי או מוסדות לימוד המספקים שירותי השכלה בתחום הפעילות הספציפי. כל עובד שצפוי לעבוד בגובה חייב לעבור את ההכשרה הנדרשת, לעבור את המבחנים הנדרשים ולאחר מכן יוכל לקבל אישור עבודה בגובה.

את האישור בגובה צריך להוציא העובד, אך זוהי אחריותו של המעביד לספק לעובד את כל התשתית הנדרשת בכדי לעבור את ההכשרה. כמו כן, ישנם עובדים המגיעים למקום העבודה כשכבר יש בידיהם אישור עבודה בגובה, ובמקרה זה אין צורך לעבור הכשרה נוספת.

מהם הנושאים הנלמדים במסגרת ההכשרה לקראת קבלת האישור?

במסגרת ההכשרה לקראת קבלת האישור, לומד העובד על כל אמצעי הבטיחות, נהלי הבטיחות וכללי הבטיחות שיש להקפיד עליהם בזמן עבודה בגובה. בכלל זה, לומד העובד על האופן בו עליו לשמור על עצמו מפני נפילה, וכן כיצד עליו לנהוג על מנת להימנע ממצב בו נופלים חלקים או כלים מטה, באופן שעלול לפגוע בעוברי אורח או בעובדים אחרים. חומרי הלימוד האחרים, משתנים בהתאם לתחום הספציפי שממנו מגיע העובד. עובד חברת החשמל שעובד בגובה על עמודי חשמל, לומד את ההיבטים המקצועיים הרלוונטיים לתחום זה באופן ספציפי, ועובד בניין לומד על ההיבטים המקצועיים הרלוונטיים לו.

מה קורה אם עולים לעבודה בגובה ללא האישור המתאים?

לביצוע עבודה בגובה ללא האישור הנדרש, עלולות להיות השלכות כבדות, בעיקר במקרה של תאונה. בזמן שגרה, מצב זה עלול להוביל להטלת סנקציות כספיות על המעסיק ועל העובד עצמו, במידה והגיע פקח למקום וגילה זאת. במידה ומתרחשת תאונה, הרי שהמעסיק חשוף לתביעה פלילית ואזרחית כבדה בגין רשלנות, וכן לא יהיה זכאי לקבלת כספי ביטוח בגין הפגיעה בעובד, וזאת מאחר שכל פוליסת ביטוח לביטוח עובדים, כוללת התניה מפורשת שהעבודה מבוצעת על פי החוק ועם כל האישורים הנדרשים. בהתאם לכך, חשוב ומומלץ מאוד שלא להעלות אף עובד לעבודה בגובה מבלי שהוא מחזיק בידו אישור עבודה בגובה.

האם יש תוקף לאישור עבודה בגובה?

התשובה היא לא. אישור עבודה בגובה ניתן פעם אחת ונותר בידי העובד. יחד עם זאת, כחלק ממתן האישור, קיימת התניה לכך שהעובד יעבור הכשרות תקופתיות וריענון סביב כללי הבטיחות בעבודה בגובה, ואי עמידה בתנאי זה כמוה כהפרת תנאי האישור.

עבודה בגובה היא עבודה מסוכנת, שמייצרת את מרבית התאונות בענף הבנייה ובענפי תעשייה נוספים. אישור עבודה בגובה הוא אינו תהליך בירוקרטי, אלא מרכיב חשוב מאוד בבטיחות העובדים בגובה, ולכן חשוב מאוד לוודא שכל עובד כזה מצויד באישור זה לפני שהוא עולה לגובה.אישור עבודה בגובה

מי מקבל רישיון ?

העובד אשר עובד בעבודה בגובה הוא זה שמקבל את הרישיון העבודה בהתאם לסוגה העבודה שהוא מבצע בגובה. כלומר אם הוא מנקה חלונות, הוא יעבור קורס הדרכה בגובה על ניקוי חלונות ולאחר הקורס הזה הוא יקבל תעודת הסמכה בתחום. כמובן שעליו לעבור עוד קורס על מנת לקבל את הרישיון. רק לאחר שעבר 2 קורסים כולל רענון זכאי העובד לקבל את רישיון העבודה שלו וכמובן להישמע להוראות הבטיחות בעת העבודה בגובה של 2 מטר.

חשיבות רישיון עבודה בגובה

עם רישיון עבודה בגובה ניתן להיות בטוחים שהעובד מודע לכל ככלי הבטיחות בגובה ופועל פיהם במהלך עבודתו. כללי הבטיחות בגובה שומרים על העובד מפני תאונות עבודה שונות במהלך העבודה עד למצב של מוות. באמצעות הישמעות להוראות הבטיחות שלמד בקורס עבודה בגובה, ההוראות בשטח בעת העת והמיגון המתאים שמגן עליו ניתן למנוע תאונות עבודה במהלך העבודה. לכן חשוב תמיד לעבוד עפ"י תקנות העבודה בשטח ולהיות עם כל אמצעי המיגון הקיימים על מנת לבצע את העבודה בצורה הבטיחותית ביותר.

רישיון עבודה בגובה

אישור

כל אדם העוסק בעבודה בגובה באופן שוטף, חייב אישור מיוחד לכך. כך קבע לפני מספר שנים משרד העבודה בישראל. למעשה, למעלה ממחצית מתאונות העבודה שמדווחות במדינת ישראל נגרמות כתוצאה מחברות או מעובדים שעובדים בגובה ולא פעלו לפי כל כללי הבטיחות.

אישור עבודה בגובה משרד העבודה

בעזרת הצוות המקצועי של חברת עידן מדריך עבודה בגובה, תוכלו לעבור קורס מיוחד שיכשיר אתכם ויעניק לכם היתר והסמכה לבצע סוגים שונים של עבודות בגובה תוך שימוש במגוון רחב של כלים ואביזרים איתם עובדים בגובה.

חדשות לבקרים אנו עדים למקרים בחדשות ושומעים על עובדים שנפלו מהגובה, במקרה הקל נפצעו ובמקרה הגרוע נהרגו במקום. בדיוק בשביל זה חובה על כל עסק וארגון השולח את עובדיו לעבוד בגובה להעבירם הדרכות ורענונים שיסייעו להם לנקוט את כל אמצעי הבטיחות ולמנוע תאונות מהסוג הזה.

כיצד מוגדרת עבודה בגובה

עבודה בגובה מוגדרת כעבודה אותה מבצעים מעל 2 מטרים מהאדמה או מעל חלל בעומק של 2 מטרים. בין השאר, עבודה בגובה כוללת עבודות על פיגומים וסולמות, עבודות עם מנוף, עבודה בעזרת מעלית או במות הרמה.

העבודה חייבת להתבצע לאחר קבלת רישיון עבודה בגובה שקיבל העובד ממדריך עבודה בגובה.

למעשה, מדובר בכל סוג של עבודה שאם לא יתקיימו דרכה כל אמצעי הבטיחות, אותו עובד יוכל ליפול ולהיפצע.

דוגמאות לסוגי עבודות בגובה

  • ניקיון חלונות ותריסים בגובה
  • הרחקת יונים באמצעות שימוש בסנפלינג
  • עבודות בנייה ושיפוצים
  • עבודות איטום
  • גיזום עצים
  • התקנת פרגולות
  • תיקון דודי שמש
  • ועוד…

אישור עבודה בגובה משרד העבודה

במהלך אותן הדרכות צוות ההדרכה מעביר את המידע בצורה פרקטית ויעילה, מה שיאפשר לעובדים בגובה להבין איך ניתן לבצע את העבודות מהקרקע ככל האפשר ובמידה והם אכן עולים לגובה להבטיח שהם יעשו זאת בבטחה, עם הציוד המגן האישי המתאים עם רמת יציבות וחוזקה גבוהה. המטרה של כל מעסיק היא לספק לעובדים שלו את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר בגובה ולאפשר עבודה בטוחה, מפוקח ומתוכננת על כל פרטיה.

על הציוד להיות מתוחזק כמו שצריך ולהיבדק לפני כל עבודה בשטח. בנוסף, יש לוודא שלא מעמידים יתר על המידה ועובדים לפי המשקלים המצוינים בתקנות ובחוקים, לספק הגנה מלאה מפני חפצים נופלים ולשקול את כל הלילי הפינוי, ההצלה והחירום הנדרשים במקרה של תאונה.

מחקרים מוכיחים כי עובדים אשר עוברים את אותן הכשרות באופן קבוע, מקטינים באופן משמעותי את אחוז תאונות העבודה בגובה בישראל.

מעוניינים בביצוע הדרכות בתחום ההדרכה בגובה? לחברת עידן בגובה ניסיון רב שנים בביצוע מגוון של הדרכות לעובדים, לימודי מנהלי עבודה אודות הסכנות הקיימות באתרי בנייה תוך ליווי מלא לחברות בנייה, ביצוע תכנון נהלי בטיחות לאתרי בניה וחברות מובילות הפועלות בכל חלקי הארץ. נשמח לסייע לכם. צרו עימנו קשר ונספק לכם את כל המידע הדרוש לביצוע ולקיחת חלק בקורס מקצועי ומאורגן לעבודה בגובה.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!