זכויות סוציאליות למדריכי עבודה בגובה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

מציאות שבה מפוטרים הנה מציאות שאף אחד לא שואף אליה ולא מחפש אותה. כולנו מבקשים יציבות כלכלית ושגרת יום פרודוקטיבית. אך, אלו מצבים שקורים וחשוב להיערך ליום שאחרי. תחום של מדריכים לעבודה בגובה, הוא תחום שמצד אחד בעל ביקוש רב, אך מצד שני הוא מעלה אתגרים בגלל דמויות ועסקים דומיננטיים שכבר פועלים בשוק. מה שמעלה מאוד את הצורך לדאוג לעתיד.

איך דואגים לעתיד? דרכים של מדריכים לעבודה בגובה לשמור על זכויותיהם

בעבר הרחוק, אם היינו זקוקים למוצר כלשהו, היינו יכולים להחליף אותו עם מוצר שלנו. המושג כסף ומשכורת לא היו קיימים אז. אך, עם השנים מוצר החליפין הפך להיות הכסף ובלעדיו, כיום נתקשה להמשיך בשגרה שלנו. לכן, העתיד מתחיל בתחילת ההעסקה בקביעת תנאי השכר וקביעת פיצויי פיטורים למקרה ויהיה גם סיום העסקה.

אמנם זהו תחום מקצועי וייחודי ועדיין מדריכים לעבודה בגובה שעובדים כשכירים, זכאים לאותם תנאים בסיסיים כמו עובדים בתחומים שונים והדבר חקוק וברור בדיני עבודה ופירוט יחסי עובד-מעביד. לזכויות אלו  יתווספו תוספות המתאימות לרמת הסיכון, רמת המקצועיות ולנדרש כחלק מהמקצוע שלכם.

.

אם נקרא בחוק ”שיעור פיצויי הפיטורים הוא שכר חודש אחד לכל שנת עבודה אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה. השכר שישמש בסיס לפיצויים הוא השכר האחרון של העובד.“ סכום הפיצויים שתקבל יורכב מהסכום שיהיה רשום בתלוש השכר שלך בסיום העסקתך בכפולה של מספר שנות העבודה שלך.

כלומר, ’מי שלא טרח בערב שבת, מה יאכל בשבת?“. יש חשיבות רבה ביותר להגדרה ובהירות של שכר העבודה כבר מההתחלה ולוודא שאכן מקבלים את השכר הראוי והמתאים. זהו השכר שבעזרתו יחשבו את פיצויי הפיטורים.

פוטרנו ועכשיו מה נעשה

  • חזרו על החוזה שלכם (מומלץ לחתום על חוזה מיוחד המיועד מדריך עבודה בגובה). אם לא ווידאתם שזכויותיכם נמצאים בחוזה ההעסקה שלכם זהו הזמן. עברו סעיף אחר סעיף ביחד עם החוקים הנוגעים לזכויות שכירים ובמיוחד כל הקשור לתקנות וזכויות של מדריכים לעבודה בגובה.וודאו שאכן אתם מקבלים את כל מה שאתם זכאים לו. חשוב לוודא שלא נמנעו מכם זכויות שונות במהלך העבודה שתוכלו לתבוע לקבלן כעת.

* וודאו שאתם יוצאים עם טופס 161א‘, ’הודעת עובד עקב פרישה מהעבודה‘ שאותו אתם ממלאים על המעסיק לצייד אתכם בטופס שממלא ’טופס 161‘- הודעת מעביד על פרישה מעבודה של עובד‘. אלו שני טפסים חשובים שיהוו הוכחה לעבודה ולהמשך דרככם מול הרשויות.

* גשו ללשכת התעסוקה כמדריכי עבודהב גובה, שהיא מעין רשת בטחון נוחה ומרגיעה עד למציאת עבודה חדשה או פתרון אחר למצב. מחד, היא מדווחת לביטוח לאומי ומעניקה אישור לקבלת דמי אבטלה ומנגד, יכולה לעזור במציאת עבודה במקצוע שלך.

* דעו כי אם אין בעיה כלשהי, המעסיק אמור להעביר לך את דמי הפיצויים באופן אוטומטי.

נכון שיש חשש לצאת ממסגרת בטוחה, אך היצע וביקוש תמיד יתקיימו. צריך להתבונן, לחקור, לחשוב וליצור. בתחום של עבודה בגובה ובפרט בהיותכם מדריכים עם ניסיון, ככל הנראה לא תתקשו למצוא משרה חדשה.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!