הדרכת ריענון נהגי מלגזה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

האם אתם משתמשים במלגזה במקום העבודה שלכם? אם כן, המאמר הזה הוא בשביל ביטחון העסק שלכם ובטחון העובדים בעסק. בענף התחבורה יש הרבה חוקים שעליכם להכיר, וכשזה נוגע לעבירה על החוק במקום העבודה שלכם חשוב לפקוח עיניים בכל זמן ולהיות תמיד ערניים לתרחישים שעלולים לקרות. נהגים צריכים לעבור הדרכת ריענון נהגי מלגזה באופן שנתי. למה זה קורה באופן שנתי ואיפה מקיימים הדרכת ריענון?

 

מהי הדרכת ריענון נהגי מלגזה?

כל חוק שנקבע בעניין בטיחות הוא חוק עם עבר כלשהו. אם אתם כבר אחרי צבא סביר להניח שאתם מכירים את המשפט "הוראות אלה נכתבו בדם" – משפט מאוד קשה ומאוד כואב, אבל עצם זה שהמשפט חרוט לכל כך הרבה אנשים בראש זה העניין. כל חוק שנקבע הוא כדי למנוע סיכון כזה או אחר. הדרכת ריענון נהגי מלגזה היא הוראה על פי תקנות ארגון הפיקוח של העבודה משנת 1999. כדי להיות מפעיל מלגזה עליך להיות עם רישיון לכלי רכב תחילה. קורס ריענון הוא קורס מטעם מקום העבודה והוא מתבצע אחת לשנה.

 

האם צריך לעבור הדרכת ריענון נהגי מלגזה גם כאשר הרישיון שלי בתוקף?

אין כל קשר בין הדרכת ריענון ובין חידוש תוקף הרישיון שלכם. כל עוד יש לכם רישיון על מלגזה עליכם לעבור הדרכת ריענון שנתית בתאריך שנקבע לכם מראש. יש לציין שתוקף התאריך הוא מוגבל וכאשר עברתם את התאריך אינכם כשירים לנהיגה על המלגזה יותר.

מה הבעיה לנהוג ללא רישיון?

אין שום בעיה מבחינה ביצועית לנהוג כאשר אין לכם רישיון בתוקף. הבעיה מתחילה כאשר צצה בעיה, מה זה אומר? כאשר לא ניגשתם אל הדרכת ריענון נהגי מלגזה הרישיון שלכם כבר לא תקף, כתוצאה מכך גם הביטוח שלכם אינו תקף. במקרה בו תצטרכו להפעיל את הביטוח לצורך מתן פיצויים או קבלתם, תביעה ועוד, לא תוכלו להיות זכאים לדבר כיוון שעברתם על החוק. ראו מקרה בו אדם נוהג ללא רישיון על הכביש ועבר תאונה, לאדם אין שום דבר להתבסס עליו כיוון שהוא עצמה פורע חוק.

 

איפה עושים הדרכות ריענון?

עליכם לחפש מקומות המתמחים והמוכרים על ידי המדינה להדרכות ריענון ובטיחות במקומות העבודה. לרוב חברות כאלה אינן יתמקצעו אך ורק בעניין הרישוי של המלגזות אלא בכלל הנושאים הקשורים לבטיחות במקומות העבודה. לדוגמא עבודות בגובה, ממונה בטיחות, הדרכות בטיחות וכו'. 

 

במה הדרכת ריענון עוזרת לי?

מלבד לכך שהדרכת ריענון גורמת לכך שהרישיון של העובדים שלכם יישארו בתוקף יש גם ערך מוסף. בזכות הדרכת הרענון אנו זוכים להכיר את כללי הבטיחות בעת נהיגת המלגזה שכן יש אופנים שונים לביצוע עבודות במלגזות. ישנם סוגים שונים של מלגזות והדרכת ריענון נוגעת בכולם. יש הבדל בין נהיגה במטע זיתים ובין נהיגה בתוך איקאה לצורך הדוגמא. 

 

כמו כן התנאים בכל פעם משתנים מעט. בזכות ריענון הנהיגה תדעו למה אתם כשירים בעת הנפת עובד לגובה, סיכונים אליהם אתם חשופים מבחינת כלי צמ"ה, מהן החובות שלכם ועל מה אסור לכם לעבור אפילו אם מנהל העבודה דורש שכן ועוד. למעשה הדרכת ריענון נהגי מלגזה היא מקום נטרלי בו אתם מבינים למה אתם חשופים בעת העבודה. כבר התרחשו לא מעט מקרים בהם מנהל העבודה דרש מהמלגזן שיעבור על החוק, לפעמים נצא בזול אך מספיקה לטעות פעם אחת כדי לשנות חיים שלמים שלנו ושל אחרים.

 

על רגל אחת הנה כמה מהדברים שתעברו בקורס: הכרת המלגזה, חניה ותדלוק, נוהל התהפכות, מרחק בלימה ועצירה (תגובה), סיכונים שיש לשים עליהם דגש, שינוע, טעינות, תחקירי תאונה, נהיגה במקומות שונים, הכרת מרכזי הכובד ועוד.

 

למה על נהג מלגזה לעבור הדרכה כוללת ולא ספציפית?

כפי שכבר ציינו, כאשר אנו עוברים הדרכת ריענון נהגי מלגזה אין אנו נוגעים בתחום ספציפי לאותו נהג מלגזה, אלא על תחום כולל. רבים שואלים מדוע עליי ללמוד אמצעי זהירות עבור נהיגה במלגזה בשטח ואני בכלל עובד בתוך מפעל סגור? התשובה לכך ברורה. כאשר אתם קיבלתם רישיון לנהוג על מלגזה, קיבלתם רישיון לנהוג על מלגזה בכל תחום ובכל מקום. לכן, אין לדעת מה יצפה לו העתיד, אנו מעדיפים ללמד אתכם עוד קורס למקרה בו יום אחד תאלצו לצאת לשטח עם המלגזה. מבחינתנו, ברגע שאתם כשירים לכל מצב אנו הרבה יותר רגועים והרבה יותר שלמים עם העברת ההדרכת העובדים.

 

תפקידו של מרצה ומדריך בהדרכות ריענון הוא לדאוג לכך שכל האינפורמציה תעבור באופן ברור ובאופן בו אתם תכירו כל מושג בכלי. אך הדבר החשוב ביותר בהדרכה היא שבסוף התהליך הביטחון שלכם עולה בכל הנוגע למקום העבודה שלכם. אדם שנוהג בחוסר ביטחון ושאינו מכיר את הכלי על כל רבדיו צפוי לחוות הרבה יותר קשיים וחשוף להרבה יותר סכנות. לכן הדרכת ריענון נהגי מלגזה היא כל כך חשובה ומתרחשת אחת לשנה. עבודה על מלגזה היא עבודה מסיבית ושוחקת ולכן חשוב בכל פעם להזכיר לאותם מלגזנים את הסיכונים הכרוכים בעבודה ולהשאיר אותם יותר ערניים כדי שיחזרו הביתה אל המשפחה שלהם בבטחה.

 

מי רשאי להעביר הדרכת בטיחות?

לא כל אדם רשאי להעביר הדרכת ריענון נהגי מלגזה, עליכם להכיר בעובדות. רק איש מקצוע מוסמך שקיבל סמכות להעביר הדרכה כזו יכול להעביר מבחינה חוקית את הדרכת ריענון נהגי מלגזה. כאשר אתם מחפשים איש מקצוע או חברה שדרכה תרצו קודם להכיר את הנפשות הפועלות במקום שכן מדובר על הדרכה המתרחשת פעם בשנה. הגיעו לפגישת היכרות עם אנשי המקצוע ותראו האם הם לרוחכם. מלבד לכך, בדרך כלל מקומות אשר דואגים להעביר הדרכות בנושאי ריענון נהגי מלגזה גם מעבירים הדרכות בנושאי בטיחות שונים ואולי תוכלו להכיר שותפים לטווח הארוך.

חוץ מזה, עליכם לראות את התהליך בו איש המקצוע מתכנן להעביר את הדרכת ריענון נהגי המלגזה. אין צורך לעבור קורס אלא לראות את ה"וויב" של אותו אדם. כמו שאומרים, מספיק רושם ראשוני בשביל להכיר את האדם לכל יתרונותיו וחסרונותיו. זכרו, אין כאן מדובר על הדרכה בכדי לצאת ידי חובה מבחינת החוק, אלא על הדרכה שיכולה ומצילה נפשות רבות בכל יום ויום, קחו זאת ברצינות יתרה.

יכול לעניין אותך גם: חוקי עבודה בגובה

 

כמה זה עולה לי?

המחיר משתנה בהתאם למסלול אותו אתם בוחרים ובהתאם לכמות האנשים המשתתפים בקורס. ניתן לשלוח את אחד מאנשי הצוות שלכם לקורס ומצד שני ניתן לרכז ביום אחד בשנה את כל נהגי המלגזה שיש לכם במפעל ואנו נביא מדריך שיעביר את הקורס עבורם. כדי לדעת את המחיר המדויק אותו עליכם לשלם עבור הדרכת ריענון נהגי מלגזה יש ליצור קשר עם חברת הדרכה מקצועית ומסומכת ולבקש הצעת המחיר. 

 

מסקנות

ריענון נהיגה ברכב קורה פעם במספר שנים ובהתאם לענישה במקרה והייתה. אז למה הדרכת ריענון נהגי מלגזה מתבצעת אחת לשנה? הסיבה לכך היא שהרבה יותר תאונות קורות בזמן העבודה, כיוון שאנו כבר עובדים על אוטומט. הדרכות אחת לשנה הוכחו כיעילות ביותר למניעת תאונות עבודה. 

 

הדרכות ריענון מתבצעות על ידי מרצים ואנשי מקצוע שעברו הסכמה לכך. תוכלו לבצע את ההדרכה במקום העבודה או במקום חיצוני. המחירים משתנים בהתאם לפרמטרים השונים ויש תחילה להגיע למפגש היכרות עם החברה איתה תרצו לעבוד בשיתוף פעולה. בדרך כלל אותה חברה תתמחה בכל הנוגע לבטיחות וכך תוכלו לעבוד איתה לטווח הארוך כדי למנוע סיכונים במקום העבודה.

 

אל תשכחו!

לפעמים כאשר אנו כבר עובדים על אוטומט אנו לא רואים בעובדים שלנו כבני אדם אלא כמכונות שמחתימות כרטיס וחוזרות הביתה. שום הון שבעולם לא שווה את הסיכוי בו אחד העובדים שלכם יפגע, ועניין תביעות העבודה אינו משנה כלל אלא מה שנגרם לעובד כתוצאה מרשלנות של בית העסק. כאשר אתם דואגים להדרכת ריענון לנהגי מלגזה אתם למעשה עוזרים להם ונותנים להם את האפשרות להימנע מסיכונים כאלה. מצד אחד אתם לא יכולים להיות האוזניים של המלגזנים בזמן ההדרכה, אך זה מספיק כדי להראות את הדאגה שלכם כלפיהם וכל עובד רואה בכך חשיבות רבה והערכה למקום העבודה. 

 

אנו ממליצים לכם להיעזר בכל אמצעי בטיחות כדי להבטיח את תקינות העבודה במפעל שלכם ואת הביטחון האישי של כל אדם ואדם הנמצא במקום. כל מקום עבודה מקדיש חלק מהתקציב שלנו עבור ענייני ביטחון וכך גם עליכם לעשות. זכרו, הדרכות ריענון הן חלק בלתי נפרד מתקציב ביטחון.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!