הדרכות עבודה בגובה על ידי יועץ בטיחות

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:


כילדים, חלקנו, היינו מסתכלים לעתים למעלה אל עבר שמיים ומתבוננים על המטוסים והמסוקים ומדמיינים את עצמנו נמצאים שם גבוה למעלה. מסתכלים על הנוף מלמעלה בתוך העננים. חלק מאתנו לקחו את הדמיון צעד קדימה וקיבלו הכשרה לטוס ואכן מתבוננים על העולם מנקודת מבטם של כלי הטייס. חלק מאתנו לאחר שעברו הדרכות עבדה בגובה , מצאו ביטוי לכך על ידי עבודה בגובה בענף הבנייה. שילוב של תחושת אקסטרים בין שמיים לארץ, של התפעמות מהנוף הנשקף מהמצאות בגובה וכמובן של יצירה של יש מאין בענף הבנייה.

לא כל אחד יכול לעשות זאת, על אף שעל הנייר התחום נשמע מאוד קל. כולנו יודעים לטפס על סולם ויכולים לקשור סביבנו חבל ולטפס על עץ. נשמע קל, אך מדובר על מקצוע שדורש המון איכויות והרבה ידע כדי לעשות זאת בבטחה וביעילות וכמובן נעשה בגובה רב יותר מסולם ביתי.

איזו הכשרה צריך כדי לעבוד בגובה?

בעקבות תאונות עבודה וצורך עולה למקצוע התחום, כל מי שרוצה לעבוד בגובה צריך לעבור הכשרה ולקבל תעודת מקצוע בתחום.

כחלק מהלימודים, הסטודנט לומד כיצד להתמודד עם נפילות וכיצד לעגן את עצמו ולהשתמש בציוד מיגון רלוונטי. היות שהגבהים אינם כה יציבים, הלימודים כוללים ווידוא יציבות, דרכי בלימת נפילה, זיהוי סכנות והתבוננות מרחבים להורדת הסיכויים לתאונה. נוסף על כך לומדים בקורסי ההכשרה על תקנות וכללי בטיחות ועקרונות התמודדות במצבים שונים הקשורים לגובה. כמובן, יש חשיבות לתרגול בשטח וזהו חלק בלתי נפרד מהלימודים.

מהו תפקידו של יועץ בטיחות בתחום העבודה בגובה?

גם אם העובד סיים את לימודיו וקיבל תעודה המכשירה אותו, בכל פרוייקט בנייה ישנו יועת בטיחות שאחראי לוודא שהעובדים פועלים לפי כללי הבטיחות הרלוונטיים לפרוייקט הספציפי בו הם עובדים.

יועץ הבטיחות בקיא בתכניות הבנייה ויודע מה הולך לקרות ומה נדרש בכל חלק וחלק בפרוייקט ומכל בעל תפקיד ומתוך כך הוא גוזר את כללי הבטיחות שצריך ליישם ולאכוף כדי למנוע תקלות וליקויים מיותרים.

יועץ הבטיחות אף בקיא בסביבת העבודה ויוכל להמליץ על ציוד ודרכי עבודה שיכולים למקסם ולייעל את העבודה מתוך הבטיחות. גם לאחר ההכשרה, יש חשיבות לקיום הדרכות שונות לרענון והתמקצעות. ישנן הדרכות אשר ייקיימן יועץ הבטיחות והן יותאמו לכל עובד או קבוצת עובדים וישנן הדרכות או ימי רענון שיחוייבו העובדים לעבור במרכזי ההכשרה או במסגרת הדרכה מקצועית שתגיע לסביבת העבודה.

לעיתים מתייחסים אל יועץ הבטיחות כגורם אשר מפריע לזרימת העבודה היות שהוא יכול לעצור את העבודה או להכניס שינויים או לקבוע הדרכות שמהלך שגרת העבודה. זו תפיסה שגוייה ומראה על בטחון עצמי גבוה מדי שיכול להוביל לשאננות ולטעויות. יועץ הבטיחות נמצא בדיוק בשביל למנוע מצבים כאלו. הוא העיניים והדמות שאמונה על העירנות בפרוייקט ועל מניעת עוגמת נפש ועצב עתידי רק בגלל זלזול נוכחי.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!