האם צריך אישור עבודה בגובה במנוף סל?

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

התשובה היא כן. לביצוע עבודה במנוף סל נדרש אישור עבודה בגובה. החברה תצטרך לבקש את ההיתר מהממשלה, והם יצטרכו לספק הוכחה שהם מבוטחים בסכנת פציעה או מוות. כמו כן, את ההסמכה לעבוד בגובה בד"כ מקבלים לאחר אי-אלו קורסים מקצועיים ומבחנים במשרד העבודה.

השאלה האם צריך אישור עבודה בגובה כדי לעבוד על מנוף סל היא שאלה נפוצה. לחלק מהחברות יש חוקים וכללים משלהן, אך באופן כללי, יש צורך באישור לעובד. גובהו של מנוף הסל מוסדר לרוב לפי סוג העבודה שצריך לבצע עבודות כאלו ואחרות. אם הגובה הוא מעל 7-8 מטרים, אז הם יצטרכו לקבל אישור עבודה בגובה בדרך כלל.

 

מנוף סל אדם – אישור עבודה בגובה

האם אתה צריך אישור עבודה בגובה או לא, תלוי, בין היתר, במדיניות החברה ובאיזה סוג עבודה אתה עושה. אם אתם עוסקים בבנייה, אז סביר להניח שהחברה שלכם תדרוש כזה וכן לספק ציוד הדרכה ובטיחות לעובדים שעובדים על ציוד מסוג זה. "היתר עבודה בגובה" מתייחס להרשאה שנתנה הממשלה או משרד העבודה, המאפשרת לעבוד בגובה מסוים. הממשלה נותנת את ההיתרים הללו מסיבות שונות, למשל אם אתה עובד עם מנופי סל לניקוי חלונות, או אם אתה עובד גבוה מאוד בבניין. בסופו של דבר, זו שאלה שאנשים רבים שואלים את עצמם כשהם שוקלים קריירה בענף הבנייה. חשוב לדעת את התשובה כי אם אתה לא בטוח, אז אתה עלול לסכן את חייך.

 

מהו מנוף סל אדם והאם צריך אישור עבודה בגובה

מנוף סל אדם הוא סוג של מנוף בנייה התלוי על כבל. הוא משמש להרמת חומרים וציוד, וניתן להזיז אותו על ידי משיכה לאורך הקרקע או על ידי דחיפה. אישור עבודה בגובה נדרש בעת עבודה על מנוף סל על מנת להבטיח כי, מבצע העבודה אינו חשוף לסכנות כלשהן.

אם אתם מתכננים השכרת מנוף סל, אז תצטרכו לוודא שיש לכם את אישור העבודה בגובה לפני שתעשו זאת. מנוף סל הוא סוג של מנוף נייד שיכול לנוע על מערכת חוטים או כבלים. הם משמשים לרוב לעבודות בנייה ולעיתים מושכרים על ידי מי שזקוק להם לצורך עבודתם.

 

האם גם אני יכול להפעיל מנוף סל אדם?

חשוב לדעת מה אומר החוק לגבי הגובה שלכם, על מנת לדעת האם תצטרכו "אישור עבודה בגובה" לביצוע עבודה באחד כזה. זאת, מכיוון שהחוק קובע שאף אחד לא רשאי להפעיל מנוף סל אלא אם הונפק לו היתר זה.  לרוב, השכרת מנוף סל אדם תכלול גם השכרת שירותיו של מפעיל המנוף. ניתן להוציא "אישור עבודה בגובה" לכל סוג עבודה הכוללת עבודה מעל פני הקרקע או בחלל סגור, כמו עבודה על גבי בניין. ולגבי השכרת מנוף סל לעבודות כאלו ואחרות, ישנן חברות פרטיות המשכירות את שירותיהן בתחום.

קרדיט מיוחד לאתר מנופים בישראל על השיתוף במידע.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!