גיזום עצים בגובה במחיר משתלם

עיקרי הדברים:

גיזום עצים בגובה היא משימה לא פשוטה, שדורשת שילוב של מיומנויות גינון, יחד עם שמירה על בטיחות בגבהים. לצד הגיזום הפרקטי, אנחנו רוצים לקבל תוצאה נעימה לעין, שתשמור על מראה הגינה.

לפני שממהרים להזמין גוזם עצים, כדאי לברר כמה פרטים על מנת להשיג את הגיזום הטוב ביותר במחיר המשתלם.

בטיחות בגובה וגיזום

ידעתם שכל גוזם עצים בישראל חייב לעבור קורס עבודה בגובה?

מדובר בתנאי בסיסי שכל גוזם מקצועי שמתיימר לקבל תעודה ורישיון, חייב לעמוד בו על בסיס שוטף.

בסופו של דבר, מרבית עבודות הגיזום נעשות בגובה ומשלבות עבודות טיפוס עם חבלים, סולמות ואף מנופי סל, שחושפים את הגוזם לסכנות העבודה בגובה.

מחפשים גוזם עצים? וודאו שיש לו רישיון ושהוא עבר את ההדרכות הנחוצות לעבודות גובה.

איזה עץ אתם גוזמים?

רבים חושבים שכל עץ ייגזם אותו הדבר, וזו הטעות הנפוצה ביותר. קיימים סוגים רבים של עצים, עצי הדר, עצי פרי, עצי נוי וכו', בגבהים שונים, חלקם נמוכים יותר וחלקם גבוהים.

לפני שאתם יוצאים לדרך, הגדירו את סוג העץ שלכם, ואת גובהו. הגובה הוא הגורם שיכול להוסיף למחיר, משום שדורש מהגוזם אמצעיים מיוחדים.

כמה זה עולה לנו?

נצלול ישר ולעניין, קיימים באינטרנט אינספור מחירונים של גיזום עצים בגובה, וקשה לקבוע את המחיר בדיוק. טווח מחירי הגיזום נע בין 300 ₪ לעץ קטן, ו-2400 ₪ לעץ גדול עם גיזום מורכב. כאמור, במידה ויש להזמין מנוף, המחיר של השימוש בכלי העבודה מגולם במחיר.

מתי נדע שצריך לערב מנוף?

סף הגובה להבאת מנוף הוא לרוב 4 מטרים, שממנו והלאה אי אפשר להגיע בעזרת סולם בלבד. קיימים מספר עזרים לטיפוס על העץ, בין היתר מנוף סל. כאמור, העלייה למנוף מותרת אך ורק לגוזמים מומחים, שקיבלו אישור ממשרד החקלאות, ועברו הסמכה.

איך לבחור את הגוזם המושלם?

עוד לפני היופי והמראה, הדגש החשוב ביותר בכל הנוגע לגיזום עצים בגובה הוא – בטיחות. בטיחות כוללת כמובן את בטיחותו של הגוזם, ושל העוברים והשבים שלא יפגעו מענפים שנופלים על הרצפה בעת פעולת הגיזום. כשמדובר בעץ עם המון ענפים, ועלים, הגיזום הופך למורכב ביותר, ודורש הזזה של המנוף על מנת לגזום את העץ לכל היקפו. עצים גבוהים יכולים לגעת בחוטי חשמל, מה שהופך את הגיזום למורכב ומסוכן. על הגוזם להיות עם עיניים פקוחות ולשים לב לסיכונים בסביבה, ולמנוע אותם. יש לוודא שהענפים לא יפלו על ישירות על כבלי חשמל מה שעלול להוביל לשריפה.

זריזות ויעילות

כמובן שקצב הגיזום תלוי בהמון גורמים, כמו עובי הענפים וכלי העבודה. השאיפה שלנו היא לבצע את הגיזום כמה שיותר מהר, במיוחד כשמדובר בשטח עם כמה עצים. לצד הזריזות, יש לבצע את העבודה בצורה ממוקדת ואיכותית, שתשמור על העץ בטווח הארוך. זכרו שבמקרים כאלה החיפזון מן השטן, ולא כדאי לעבוד בפזיזות וב"חפפנות". עץ שייגזם כראוי, ישמור על צורתו שנים לאחר מכן, בעוד עץ שייגזם ברישול, ייקרב את הגיזום הבא במקרה הטוב ויהרוס את העץ במקרה הרע.

גיזום בגובה יכול להיות עסק יקר, ולכן כדאי לברר באינטרנט על מחירים של גיזום בגובה. בצעו השוואת מחירים, על מנת להשיג את הדיל המשתלם ביותר, עם בעל המקצוע המומלץ ביותר. בקשו לראות מהגוזם שבחרתם תעודת אישור גיזום בגובה, שמבטיחה שהוא אכן מוסמך לעשות זאת.

איך נדע שהגיע הזמן לגזום את העץ?

כשהעץ כמעט נוגע ברצפה, משיר יותר מדי עלים, צומח בקרבת עמוד חשמל, או לקראת קריסה.

לעיתים השיקולים יהיו משיקולי נוי, כדי לתת לעץ מראה מסודר ולא "מפוזר".

שימו לב שקיים הבדל בין גיזום של נוי, ולגיזום פשוט. בחרו את בעל המקצוע בהתאם לדרישה. למשל, אם יש בידיכם גינת נוי, נסו למצוא בעל מקצוע שמתמחה בעיצוב גינות נוי, ויוכל לגזום את העץ בצורה שתשתלב עם שאר מרכיבי הגן, ולעתים אך יבצע גיזום אומנותי לפי הצורך.

אהבתם? שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!