עבודות גובה סנפלינג

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

 

בעשור האחרון נכנס הסנפלינג ככלי חשוב, יעיל ונפוץ בתחום של עבודות בגובה רב, הודות לגמישות שהוא מעניק בביצוע שלל עבודות ומשימות, שבעבר דרשו אופרציה מורכבת ויקרה. בביצוע עבודות גובה סנפלינג מציע פתרון יעיל, גמיש וזול, אך מחייב גם עמידה בשורה של כללי בטיחות לשמירה על ביטחונם של העובדים וסביבתם.

אילו עבודות גובה מבוצעות באמצעות סנפלינג?

תחילה, נגדיר בדיוק מה זה סנפלינג וכיצד הוא בא לידי ביטוי בענף הבנייה ועבודות גובה. סנפלינג היא למעשה שיטת גלישה על מצוקים. הסנפלינג נולד כספורט אתגרי והיווה מוקד לפעילות פנאי לאנשים הרפתקנים ואוהבי טבע. עם הזמן, התחילה להתפתח ההבנה, שהסנפלינג יכול לשמש לגלישה מכל מבנה גבוה, ולא רק ממצוקים בטבע. למעשה, במבנים ידי אדם, קל יותר לעגן את חבלי הגלישה, ולהשיג רמה גבוהה הרבה יותר של בטיחות.

בכל הקשור לנושא של עבודות גובה סנפלינג יכול לשמש לשורה של משימות גובה במבנים, ובכלל זה ניקוי חלונות בגורדי שחקים, ביצוע תיקוני חוץ נקודתיים ומקיפים במבנים רבי קומות, התקנת מזגנים בקומות גבוהות, צבע חיצוני וכן הלאה. כל משימה בה נדרש ביצוע פעולה בחלקו החיצוני של מבנה גבוה, יכולה להתבצע למעשה באמצעות סנפלינג, ובתנאי שהיא אינה כרוכה בנשיאת מכשירים כבדים במיוחד, המחייבים משטח משא צמוד.

כיצד מבוצעת העבודה בגובה באמצעות סנפלינג?

לצורך ביצוע סנפלינג יש להצטייד במספר אמצעים מרכזיים, הכוללים חבלי טיפוס, עוגנים לקיבוע החבלים, גלגלות ובלמים, רצועת נשיאה וכמובן שורה של אמצעי בטיחות כדוגמת קסדה, נעליים גבוהות, כפפות עבות וכן הלאה. בשלב הראשון יש לעגן את מערכת החבלים אל עוגן חזק בראש המבנה, וממנו ניתן למתוח את החבלים כלפי מטה. בהמשך לכך, קושר הגולש את עצמו באמצעות רצועת הנשיאה, ומחבר אותה אל החבלים באמצעות מנגנון גלגלות ובלמים. כעת, ולאחר שהצטייד בכל ציוד הבטיחות, יכול הגולש להתחיל לרדת במורד הבניין באמצעות מערכת הגלגלות והבלמים, לעצור היכן שצריך ולהמשיך לגלוש מטה כשצריך.

בכדי לבצע את עבודתו, גולש הסנפלינג זקוק לשורה של כלי עבודה ואת כלי העבודה האלה עליו לשאת איתו בצורה בטוחה, כך שלא יפלו מטה ויסכנו את העוברים והשבים. למשקל כלי העבודה ישנה מגבלה בהתאם למגבלת המשקל שיכול החבל לשאת בנוסף למשקלו של הגולש, ועל כן בביצוע עבודות גובה סנפלינג יכול לשמש כמעט לכל משימה, אך לא למשימות הדורשות נשיאת משאות כבדים לגובה.

מהם כללי הבטיחות שיש לשמור עליהם בביצוע עבודות גובה סנפלינג?

במקור, סנפלינג הוא ספורט אתגרי וככזה מחייב שימוש בשורה של אמצעי בטיחות והתנהלות על פי סט של כללי בטיחות, המיועדים להבטיח את שלומו של הגולש. בביצוע עבודות גובה סנפלינג היא שיטת עבודה שיכולה לגרום לסיכון לא רק לגולש עצמו אלא גם לסובבים אותו, קרי לעובדים נוספים העובדים בסביבה ולעוברי אורח תמימים. בהתאם לכך, כללי הבטיחות החלים במקרה זה הם אף מחמירים יותר ומפורטים יותר מאשר בגלישה אתגרית.

הדבר הראשון עליו יש להקפיד הוא בדיקה יסודית של הציוד לפני כל ביצוע משימת סנפלינג. בבדיקה זו יש לבדוק את שלמות החבל ואת תפקוד מנגנוני הבלמים והגלגלות. כמו כן, יש לבדוק את תקינות והחוזק של העוגנים, ולוודא שהכל נמצא במצב תקין לחלוטין. בהמשך לכך, יש להצטייד במכלים, תיקים ונרתיקים לנשיאת כלי העבודה, ולעגן כל כלי עבודה אל רצועת הנשיאה כך ששום דבר לא יוכל ליפול מטה. לבסוף, יש להצטייד כמובן בכל אמצעי הבטיחות הכלליים כדוגמת קסדה, נעליים גבוהות, כפפות עבודה וכדומה.

לאורך ביצוע המשימה בגובה, יש לנהוג על פי כללי בטיחות קפדניים של בדיקת מעצורים בכל עצירה, ירידה איטית ומדורגת לאורך החבל ועוד, וכן עד כמה שניתן יש ליצור שטח סטרילי על פני הקרקע שמתחת לאזור העבודה. עמידה בכללי בטיחות אלה תבטיח רמת בטחון גבוהה, הן לעובד והן לסובבים אותו.

מי מבצע עבודות גובה באמצעות סנפלינג?

עבודות גובה באמצעות סנפלינג הוא שירות המוצע על ידי חברות מתמחות בתחום זה. בדרך כלל מדובר באנשים שחיים את עולם הסנפלינג הספורטיבי, ומנצלים את יכולותיהם בכדי להתפרנס מכך. מאחר ובביצוע עבודות גובה סנפלינג יכול לשמש למגוון רחב של משימות, בדרך כלל מדובר בשירות המסופק במיקור חוץ (אאוטסורסינג) על ידי חברות שזהו כל עיסוקן חשוב לוודא שכל גולשי המעטפת  עברו קורס עבודה בגובה.

בחירת החברה שתבצע את המשימה מבוצעת בדרך כלל על בסיס ההתמחות של אותה חברה. לא כל מי שיודע לעשות סנפלינג, יודע לעשות גם טיח, צבע או תיקוני חיפוי לבניינים, ולא כולם גם טורחים ללמוד את התחום. בהתאם לכך, חשוב שלכל משימה יילקח צוות שמתמחה בתחום הנדרש, כשהסנפלינג עצמו נשמר כאמצעי ניידות ולא כמטרה הראשית.

מהי אחריותו של מזמין השירות כלפי מבצע העבודות בגובה?

עבודה בגובה היא עבודה המחייבת הכשרה ייעודית ואישור עבודה בגובה. ככלל, האחריות לנושא זה היא על חברת הסנפלינג שמספקת את השירות, אלא שאם וכאשר חס וחלילה תתרחש תאונה, גם התנהלותו של מזמין השירות תיבדק. בהתאם לכך, כמזמיני השירות, אתם רוצים לשמור על ראש גדול ולבחון כמה דברים לפני שמתחילים בעבודה:

  • וודאו כי חברת הסנפלינג מחזיקה אישורי עבודה בגובה עבור כל אחד מהעובדים
  • וודאו כי חברת הסנפלינג היא בעלת ידע והתמחות בתחום הספציפי של המשימה אותה אתם רוצים לבצע בעזרתם, וכי יש בידיהם את כל כלי העבודה ואמצעי הבטיחות הנדרשים בהתאמה למשימה הספציפית
  • וודאו כי חברת הסנפלינג היא בעלת פוליסת ביטוח מתאימה למקרה של תאונה, וכן רכשו בעצמכם פוליסת ביטוח כמזמיני השירות
  • לבסוף, וודאו כי מבוצעת הדרכת בטיחות לפני כל עלייה לעבודה וכי כל כללי הבטיחות נשמרים עד תום

האם ישנן אלטרנטיבות לסנפלינג?

התשובה היא בהחלט כן. במשימות המבוצעות בגובה של עד 5-6 קומות, ניתן להשתמש במשטחי הרמה ומנופי אדם על מנת לאפשר עבודה על כל פני השטח החיצוני של המבנה. בבניינים גבוהים יותר, ניתן להיעזר ב"מרפסת" עבודה קשורה לחבלי מתכת על גג המבנה. זוהי למעשה הטכניקה המסורתית שבה נעשה שימוש עד כניסתו של הסנפלינג לעולם של עבודות בגובה. טכניקה זו נחשבת ליקרה יותר ומסורבלת יותר, וזאת בעצם הסיבה שבגינה החל השימוש הנרחב בסנפלינג לצורך ביצוע עבודות גובה. בכל משימה ומשימה יש לשקול את מאפייני המשימה על מנת לקבל החלטה על האמצעי המתאים ביותר. על אף שמדובר באמצעי יעיל וזול יותר, בביצוע עבודות גובה סנפלינג הוא לא תמיד הפתרון הטוב ביותר. כך למשל, אם מדובר במשימה הדורשת הרמת משאות כבדים כמו פחי צבע גדולים, או שדורשת כמות גדולה של כוח אדם, ייתכן שישנה עדיפות לשימוש במרפסת העבודה ולא בסנפלינג.

בביצוע עבודות גובה סנפלינג הוא פתרון יעיל, גמיש וזול המאפשר לבצע מגוון רחב של פעולות בגובה מבנים. על אף המראה המפחיד של אדם התלוי בין שמים וארץ, טכניקת עבודה זו נחשבת לבטוחה מאוד, ובתנאי שמתמלאים כל כללי הבטיחות ונבדק כל ציוד הבטיחות כנדרש. את השירות ניתן להזמין מחברות סנפלינג מתמחות בהתאם לאופי המשימה אותה רוצים לבצע.

עבודות גובה סנפלינג

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!