למה חשוב שעובדי ניקיון יעברו הדרכה לעבודה בגובה בבית?

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

מנהלים חברת ניקיון המציעה שירותים לבתים פרטיים ובנייני דירות? צוות העובדים שלכם חייב לעבור הדרכה לעבודה בגובה.

בדרך כלל, כאשר מדברים על עבודה בגובה, חושבים ישר על פועלים באתר בנייה העומדים על פיגומים ועל עובדי חשמל ותשתיות. אולם, על פי תקנות הבטיחות בעבודה, עבודה בגובה מוגדרת ככל עבודה בשלה עלול עובד ליפול לעומק העולה על שני מטרים. לכן, למעשה, גם עובדי ניקיון הנדרשים לנקות חלונות גבוהים או לסייע באיטום גגות ופעולות נוספות המצריכות טיפוס על סולם והיעזרות בחבלי גלישה, חייבים לעבור הדרכה על עבודה בגובה.

הדרכה בגובה לחברת שירותי אחזקה

בבנייני מגורים מעסיקים פעמים רבות חברה לשירותי אחזקה. באחריות החברה לדאוג לתקינות המערכות השונות בבניין, כמו מעליות ותשתיות שונות, לצד משימות ניקיון שוטפות הכוללות גם ניקיון של חלונות וניקוי גגות. לעתים, המשימה דורשת טיפוס על סולם גבוה או העזרות בחבלי גלישה, במיוחד כאשר מדובר בניקיון של חלונות גבוהים, ולכן חובה שצוות המנקים יעבור הדרכה מקצועית לעבודה בגובה על ידי מדריך עבודה בגובה מקצועי המומחה להדרכות.

הדרכות עבודה בגובה לעודי ניקיון

גם בבתים פרטיים רבים יש צורך בחברה הנותנת שירותי אחזקה ולא רק חברת ניקיון רגילה. בדיקת מצב הגג, זיפות ואיטום, ניקוי מרזבים, ניקוי חלונות בבתים בהם יש יותר ממפלס אחד וגם ניקוי מעקות זכוכית במרפסות. כל אלו מוגדרים תחת הכותרת "עבודה בגובה", במידה והם מבוצעים בגובה של שני מטר ויותר. כדי למנוע סכנת נפילה וסכנות בטיחותיות אחרות, חשוב לשלוח את העובדים להכשרה המתאימה.

הדרכה לעבודה בגובה בבית

הדרכות לעבודה בגובה והנפקת רישיון עבודה בגובה נועדו לכל מי שעומד לעבוד בעבודות המבוצעות בגובה שני מטר ומעלה, ומדובר בדרישת חובה של החוק בישראל. המטרה של ההדרכה היא ללמד את העובד איך לבצע את העבודה בצורה בטיחותית, להיזהר מן הסכנות הצפויות ולשמור גם על בטיחותו וגם על בטיחות הסובבים אותו. בנוסף, ההדרכה מלמדת את העובדים באילו אמצעי מיגון הם יכולים ו/או חייבים להשתמש, כמו רתמות או קסדה.

ההדרכות צריכות להינתן בהתאמה לאופי העיסוק של העובדים ולכן אם מדובר בחברת ניקיון ושירותי אחזקה, ההדרכה צריכה להתאים למשימות הניקיון והתחזוקה הנערכות בגובה בבתים פרטיים, בבנייני מגורים וגם בבנייני משרדים. בתום ההדרכה כל עובד יקבל תעודה המכשירה אותו לעבוד בגובה בשירותי ניקיון ואחזקה.

ההדרכה צריכה להתבצע על פי הנחיות מפקח העבודה, כאשר כל עובד נדרש גם לעבור ריענון לאחר מספר שנים, כדי ללמד את דרישות הבטיחות החדשות שהתעדכנו עם הזמן ולוודא שהעובד זוכר ומבין את הנחיות הבטיחות לעבודה בגובה.

 

מדריך עבודה בגובה משכורת

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!