הדרכות עבודה בגובה למבצעים עבודות איטום

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

עבודות איטום, מעצם טבען, הן עבודות המבוצעות בגובה, ובהתאם לכך נושאות בסיכונים הקשורים בעבודה בגובה, מעבר לסיכונים הקיימים בפעולת האיטום עצמה. כדי להימנע ממצבים של תקלות בטיחות וחלילה פציעה או מוות של עובד, חשוב להטמיע תרבות של בטיחות בקרב צוות העובדים, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות הדרכות עבודה בגובה למבצעים עבודות איטום.

מהם הסיכונים עמם צריכים להתמודד עובדי איטום?

עבודות איטום גגות הן עבודות נושאות סיכון ולא רק מכיוון שהן מתבצעות בגובה, אלא גם מכיוון שברבות משיטות האיטום מעורבת עבודה עם מבערים ועם אש. יחד עם זאת, על מנת להבטיח בטיחות העובדים הגישה לנושא הבטיחות צריכה להיות כוללת וחד משמעית, ואין שום מקום להפרדה בין סוגי הסיכונים השונים. בכדי להתמודד עם הסיכונים של עבודת האיטום עצמה, נעזרים העובדים באמצעי בטיחות כדוגמת נעלי עבודה גבוהות, כפפות עבודה, סרבלי בד עבים, קסדות ומשקפי מגן. בכדי להתמודד עם סיכוני הגובה, על העובדים לנקוט באמצעים וצעדים שמותאמים לסיכונים שמאפיינים את סוג העבודה הספציפי, והמרכזי שביניהם הוא נפילה מגובה רב, או הפלת חפצים ופגיעה בעוברי אורח.

מדוע חשוב לבצע הדרכות עבודה בגובה למבצעים עבודות איטום?

אחת הבעיות שחוזרות ועולות בכל מה שקשור ב היא האמונה של העובד כי לו זה לא יקרה. מדי יום מגיע העובד לעבודתו, מבצע את המוטל עליו וחוזר בשלום אל ביתו. במצב זה, עלול העובד להתעלם לחלוטין מהסיכונים הבטיחותיים בעבודתו, ולפעול בצורה רשלנית ולא כפי שלמד במסגרת קורס עבודה בגובה. בכדי להימנע מכך, חשוב להטמיע את נושא הבטיחות כחלק בלתי נפרד מהתהליך המקצועי. כך למשל, כמו שהתהליך המקצועי כולל פרישה והדבקה של יריעות איטום, כך הוא צריך לכלול גם שימוש ברתמות ורצועות אליהן נקשרים העובדים, באופן שמאפשר להם לנוע בחופשיות על גג המבנה, אך גם מונע מהם נפילה מגג המבנה במקרה של מעידה.

המצב האופטימלי הוא שבדיוק כפי שהעובד זוכר ויודע שעליו לקחת איתו את היריעות אל הגג, ובדיוק כפי שהוא יודע איך עליו להפעיל את המבער על מנת להדביק את היריעות לגג, כך הוא יזכור וידע שעליו להיקשר תחילה ברתמת בטיחות, וכך הוא יזכור וידע שעליו לאבטח בצורה מושלמת את כלי העבודה לפני שהוא מגביה אותם אל הגג. אל המצב הזה אפשר להגיע על ידי הנחלת הידע לעובד תחילה, ובהמשך לכך גם חזרה על הנושא מדי תקופה לצורך ריענון, וזו בדיוק המטרה שמושגת באמצעות מדריך עבודה בגובה במתכונת מצומצמת.

התנהלות לא בטיחותית בעבודה יכולה לעלות בחיי אדם של העובדים עצמם ושל עוברי אורח תמימים. היכולת להבטיח פעילות בטוחה בעבודות מסוג זה, טמונה ביכולת להטמיע את נושא הבטיחות כחלק אינטגרלי מהתהליך המקצועי, ובדיוק לשם כך מיועדות הדרכות עבודה בגובה למבצעים עבודות איטום.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!