בחירת ציוד איכותי לעבודה בגובה

בטיחות העובדים היא החשובה מכול! אל תתפשרו ותנו להם את הטוב ביותר!

לחידוש הדרכות בגובה, חייגו למספר:

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת בכמות תאונות העבודה לרבות אירועי בטיחות בעבודה כתוצאה מעבודה בגובה, הגורמים לנזקי רכוש, פציעות גופניות קשות ואף למקרי מוות. לכן, בכל מקום בו מתבצעת עבודה בגובה, בין אם מדובר על מפעל, בית חרושת, בית עסק, מחסן או אתר בנייה, חלה חובה על פי חוק להקפיד על בטיחות בעבודה ולספק לעובדים ציוד לעבודה בגובה וכל ציוד בטיחות אחר הנדרש לפי סוג העבודה, על מנת לצמצם את מספר הנפגעים הרב בתחום זה.

המסגרת החוקית

תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), התשס"ז – 2007 נועדו לתת מענה ספציפי לכל נושא העבודה בגובה, תחום הכולל מגוון רחב של פעולות ואשר בו כמות הנפגעים גבוהה מאוד. מכוח התקנות הקפדה על בטיחות בעבודה היא חובה שמוטלת על מי שמספק את העבודה – בעל עסק, קבלן וכן על העובדים המבצעים אותה יש חובה לבצע הדרכת עבודה בגובה על ידי מדריך עבודה בגובה המוסמך לכך מטעם משרד הכלכלה ולספק לעובדים אלה ציוד לעבודה בגובה .

סעיף 1 לתקנות קובע כי "עבודה בגובה" היא: "כל עבודה, לרבות גישה למקום עבודה, שבשלה עלול עובד ליפול לעומק העולה על 2 מטרים, ולרבות עבודה כאמור 

  • המתבצעת מעל משטח עבודה בלא גידור או מעקה תקני;
  • המצריכה הטיית גוף האדם ביותר מ–45 מעלות מעבר לגדר או למעקה של משטח העבודה או מדרכת המעבר, לפי הענין;
  • המתבצעת מתוך בימה מתרוממת ניידת, סל להרמת אדם או פיגום ממוכן;"

מכאן עולה כי מדובר בהגדרה רחבה הכוללת מגוון פעולות דוגמת עבודה על גגות, טיפוס על סולם, שימוש במנוף או מלגזה, ניקיון חלונות, עבודות בניין, גיזום, איטום, צביעה ועוד. בעת ביצוע עבודה כלשהי בגובה מעל 2 מטר, אם לא שומרים על כללי הזהירות הכוללים ציוד לעבודה בגובה ייעודי, חזק ואיכותי, הכשרה מתאימה והמצאות של מישהו נוסף בשטח, עלולות להתרחש תאונות עבודה ולגרום לפגיעות בחיי אדם ולכן חשוב מאוד להזמין מדריך עבודה בגובה מוסמך יעביר הדרכות בטיחות לעבודה בגובה.

מהם הסיכונים הכרוכים בעבודה בגובה?

ניתן לחלק את סיכוני העבודה בגובה לשני סוגים: אחד, סיכונים לעובדים עצמם ביניהם נפילה מסולם, גג או משטח שביר ומכה בקרקע, פגיעה מחפץ כלשהו או מהציוד, תילוי ממושך. השני, סיכונים באזור הסכנה של סביבת העבודה לדוגמה פגיעות מחפץ נופל, הפלת ציוד לקרקע ועוד.

איזה ציוד נדרש לעבודה בגובה?

ציוד לעבודה בגובה הוא מקיף והכרחי להגנת העובדים והסביבה. ציוד בטיחות לעובד כולל קסדת מגן להגנה על הראש, נעלי בטיחות עם סוליות למניעת החלקה, רתמות גוף, בולם נפילה נסוג, חבלי אבטחה ורצועות עיגון, טבעות – קרבינות נעילה, סופג אנרגיה ועוד. ציוד בטיחות להגנת הסביבה כולל כבלי עיגון לכלים ולשאר הציוד בכדי למנוע נפילה חופשית. בנוסף, יש חובה להחזיק ציוד חילוץ בשטח העבודה דוגמת רתמות חילוץ כדי להבטיח חילוץ מהיר ויעיל.

חשוב להדגיש, כי ציוד לעבודה בגובה חייב להיות מותקן לפי הוראות היצרן ולעמוד בהנחיות התעשייה. יש לספק את הציוד הטוב והמתאים ביותר לסוג העבודה, תוך התחשבות במשך העבודה, מאפייניה, תנאי מזג האוויר, סיכונים ספציפיים הכרוכים בה ועוד.

דגשים חשובים בעת השימוש

על הציוד לעמוד בתקן הוראות היצרן, להיות תקין ובתוקף. טרם ביצוע העבודה ולאחר סיומה יש לערוך בדיקה קפדנית של הציוד. חלה חובה לבדוק שכלל הציוד, הכלים והחומרים בהם משתמשים מאובטחים מנפילות לסביבת העבודה. כמו כן, בעת ביצוע העבודות חובה שיהיה לפחות אדם אחד למטה בשטח, שיהיה בטווח הראייה של העובדים למעלה, על מנת לשמור על קשר עין, לעזור בכל מה שאפשר, למנוע ולפזר התקהלות של אנשים מאיזור הסכנה בו מבוצעת העבודה.

מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!